• Mrs Pa

Filar på ett annorlunda...

...inbjudningskort, och tar tacksamt emot alla råd och tips!

Vårat kommande Bröllop är annorlunda, egentligen ett förnyelse av våra löften men ändå kommer allt att ske traditionellsenligt. När vi träffades i Sverige för drygt 7 år sedan, jobbade min man som yrkesmilitär (amerikan) och det gjorde det hela rätt komplicerat. Han hade ett kontrakt som inte gick att avbryta...och jag kunde inte flytta :o( Äh, jag visar vad jag fått ihop...så får ni kommentera ;o) Kan man göra så här...ungefär;

Nu har det gått fem år sedan vi vigdes borgeligt på ett litet konsulat i Gibraltar ? en Brittisk halvö som gränsar till södra Spanien.

Vi tar det från början!

Nog var det något utav ett mirakel att vi överhuvudtaget träffades den där kvällen i ------- för snart åtta år sedan, och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.

Vägen efter det har varit lång och krokig, men aldrig omöjlig.

Vi började våran gemensamma resa med hårda prövningar. I många år levde vi med tusentals mil mellan oss, men i våra hjärtan var vi alltid nära.

Vi gjorde allt som alla andra barnfamiljer gör, men för oss blev det via telefon, data, foton och resor. Det blev en livstil, en självklarhet.
    Massor av kärlek och tårar, men aldrig att vi tänkte ge upp.

Vigseln i Gibraltar var ett resultat av våran udda livssituation ? inte alls så som VI önskade .

Nu vill vi förnya våra löften till varandra och det vill vi göra med en riktig vigsel. Den här gången hoppas vi att det blir som VI önskar; En dag med många skratt och mysig samvaro, tillsammans med våra närmsta vänner och familj.

Välkommen till vårt Bröllop!

Vi gifter oss i ---------
    Lördagen den ------- 2010 kl 15.00

Därefter bjuder vi till Fest på --------!

Vi önskar inga presenter, men Välkomnar gärna bidrag till våran Bröllopsfest!

• Svar på tråden Filar på ett annorlunda...
  • miaik

Åååh, jättefint. Jag fick gåshud av att läsa det du hade skrivit.
    Tyckte det var jättebra!

• JBB

Jag tyckte också det var jätte fint.

• Karolina A

Även jag tycker att inbjudan var bra med många fina formuleringar. Några småsaker bara:

Tänk på att "våran" är talspråk och skriv "vår" istället.

Börja inte ord mitt i meningar med stor bokstav, inte heller i "brittisk" ska det vara stort B.

Finns även några felstavningar, be gärna någon läsa igenom eller kolla med ett stavningsprogram innan inbjudningarna skickas ut.

Önskar er stort lycka till och hoppas att bröllopsdagen blir sådan som ni vill ha den!

• Aleta

Jättefint och rörande!
    Jag fick en tår i ögat.

I övrigt håller jag med Karolina, skippa våran och skriv vår istället.

• Mrs Pa

Tusen tack!!!!
    Ja, det är ju bara ett "utkast" men oerhört tacksam för alla vaksamma ögon

• Mrs Pa

Åh..ha ha...nu har jag ändrat alla "våran"...och upptäckte därmd att det är en faslig massa vår och våran!!!!! Hmm, borde ha en egen "Musa/redigerare" för att få till andra formuleringa med samma innehåll..någon som är duktig?

• Mrs Pa

Karolina: Du verkar ha öga för det där! Jag har inget rättstavningsprogram, sitter i Spanien..och svenskan börjar tryta

• Karolina A

Mrs Pa skrev 2010-02-09 16:13:01 följande:

Karolina: Du verkar ha öga för det där! Jag har inget rättstavningsprogram, sitter i Spanien..och svenskan börjar tryta
    Okej, det där kunde jag ju inte stå emot... Här kommer ett förslag. Jag hade rödmarkerat alla ändringar jag gjort, men det försvinner tyvärr när jag kopierar in texten här. Vill du ha det nya förslaget på mail istället?

Nu har det gått fem år sedan vi vigdes borgerligt på ett litet konsulat i Gibraltar, en brittisk halvö som gränsar till södra Spanien.

Vi tar det från början!

Nog var det något av ett mirakel att vi överhuvudtaget träffades den där kvällen i ------- för snart åtta år sedan, och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.

Vägen efter det har varit lång och krokig, men aldrig omöjlig.

Vi började vår gemensamma resa med hårda prövningar. I många år levde vi med tusentals mil mellan oss, men i våra hjärtan var vi alltid nära.

Vi gjorde allt som alla andra barnfamiljer gör, men för oss blev det via telefon, dator, foton och resor. Det blev en livsstil, en självklarhet.
    Massor av kärlek och tårar, men aldrig att vi tänkte ge upp.

Vigseln i Gibraltar var ett resultat av vår udda livssituation ? inte alls så som VI önskade.

Nu vill vi förnya våra löften till varandra och det vill vi göra med en riktig vigsel. Den här gången hoppas vi att det blir som VI önskar: En dag med många skratt och mysig samvaro, tillsammans med våra närmsta vänner och familj.

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i ---------
    Lördagen den ------- 2010 kl 15.00

Därefter bjuder vi till fest på --------!

Vi önskar inga presenter, men välkomnar gärna bidrag till bröllopsfesten!
  • mrs sutherlin

Jag tycker absolut man kan göra så! Jag och min man befinner oss i en liknande situation, också amerikan, redan gifta men ska göra det "på riktigt" nu, och jag känner igen mig väldigt mkt i din situation.

Stort lycka till och jag är övertygad om att allt kommer bli perfekt!

Ps. Min man säger att "It was not meant for us to go through this struggle for nothing, but for something great." Så blir det nog!

• Nicossambo

Jag tyckte att ni skrvit fint och kul.

• Mrs Pa

Tack, vad söta ni är!

Karolina, Tusen Tack!!!!

Mrs Sutherlin: Där ser man...då önskar jag er lycka till! Kul Väldigt bra sagt av din man, det där citatet kanske jag snappar åt mig för de engelska bjudningarna

• mrs sutherlin

Haha, gör det du!

Jag hör av mig när jag behöver översättningshjälp :)

Lycka till med allt!

• Mrs Pa

Hej alla goa som puffade mig här, är klar med inbjudningarna och det blev riktigt riktigt bra...finns på min sida!

Tack igen!

Kram!

Svar på tråden Filar på ett annorlunda...