Vilken mall väljer ni!?
Hej!
ni som har använt Publisher till vigsel och festprogram, vilken mall har ni valt? Jag vill ha ett stående A4 vikt på mitten, så det blir lång-smalt.
TACK för hjälpen!
Hej!
ni som har använt Publisher till vigsel och festprogram, vilken mall har ni valt? Jag vill ha ett stående A4 vikt på mitten, så det blir lång-smalt.
TACK för hjälpen!
Men din mall heter väl något särskilt?
Även fast det är ett stående A4 vikt på mitten?
Min mall i publisher heter program 14,84 x 21 cm.
Jag har valt Axel för att få ut marginalerna långt ut i kanten, men tagit bort de där fula cirklarna och strecken som den lägger till på förstasidan. Valt denna helt och hållet pga marginalerna alltså. Vissa mallar har marginalerna så långt in så då försvinner för mycket yta som man kan skriva på (kan ju vara extra viktigt om du har en långsmalt häfte).
Hur får man tag på Publisher, kan man ladda ner gratisversion?
Ja var får man tag på Publisher?
Publisher ingår i Microsoft Office och är alltså inte ett gratisprogram. Det ingår ej heller i deras billigaste version Hem & Student utan man måste köpa Small Buisness för att få publisher, och det ligger på några tusenlappar.
Däremot kan man ladda ner en trial av deras nya officepaket 2010 från deras hemsida som man får testa i 30 dagar tror jag det är. Så om man vet vad man ska fylla häftet med och jobbar på jäkligt fort kan man hinna göra klart det på en månad! :)
Jag tror det ska vara den här länken... technet.microsoft.com/sv-se/evalcenter/ee390818%28en-us%29.aspx