• att säga ja

lila skor och ivoryklänning.

kommer att ha lila skor till min ivoryfärgade klänning, vad ska man ha för färg på buketten till detta. var inne på vit bukett med lila detaljer i form av lila pärlor och band. men min sambo tycker inte alls om vita buketter och även jag tycker det är finare med färg.
    kan man ha en rosabukett med lila band för att ändå plocka upp det lila i skorna?

• Svar på tråden lila skor och ivoryklänning.
  • smulansson

Jag ska också ha vit klänning och lila skor hade jag tänkt mig. Vet inte när du ska gifta dig men jag ska ha lila pioner.

• att säga ja

ska gifta mig i maj så det hade passat perfekt, har tittat på rosa och vita pionbuketter faktiskt, men har inte sett några lila.

• FelizLane

varför inte ta upp buketten med nå lila blommor? :S Eller rosa precis som du säger med lila detaljer :D Lila orkideer? Har ni något färgtema?

• Greeneyes

Jag håller med ovanstående, det blir nog allra bäst att plocak upp det lila. Om du ska beställa via en florist så ta med skorna dit och visa upp vilken färg, då kommer de nog att kunna fixa en toppenbukett med den lila tonen i

...Riktigt ballt med lila skor förresten, jag är lite sugen på att ha samma dimrosa nyans på skor och väska som vi ska ha som färgtema... men vet inte riktigt om jag vågar..

• smulansson

googla på lila pioner eller purple peonies så får du upp

• att säga ja

greeneyes våga rosa skor och väska! provade med ivoryskor när jag köpte klänningen, det var bra men absolut inget mer. de lila skorna till klänningen är så mycket finare, blir gladare och känns mer personligt. är så glad att jag körde på de skorna, även om det ställde till det eftersom jag tidigare bestämt mig för rosa bukett av pioner eller nejlikor.

problemet med lila blommor är att jag inte tycker att de buketterna är lika fina som de rosa, iaf inte de jag har sett:) men jag funderar på att ha vårt ursprungliga färgtema ivory, rosa, svart och sedan ha lila på detaljer som inte syns hela tiden, det vill säga skor och något litet i buketten. är dock osäker på om det blir för mycket färger. Jag och min tärna funderade även på om hon ska ha lila klänning. Och då plockar hon ju upp det lila väldigt tydligt, sedan kommer hon dessutom att ha en rosa bukett (om jag har det) så då lånar vi ju färger lite från varandra, vilket skulle kunna få de lila skorna att kännas mer "rätt" i färg.

• mrs Löf

Grönt och lila tycker jag passar väldigt bra ihop. Kanske blanda lite lime-gröna blommor och blad, med lite vit-gröna, sedan ett lila band?

Inte så mycket färg dock kanske...

• Greeneyes

att säga ja:
    jo, jag är ju lite sugen, får se hur jag gör!

• Lillaria

Åh va glad jag är att denna tråden kom upp. Har grönt och lila som accentfärger men har haft problem med det lila eftersom det ofta känns mycket mer plastigt och onaturligt. Men nu ska jag definitivt leta efter ett par lila skor till min ivory-klänning. Jag tror föresten att man kan få tag i lila rosor!?

• mica82

ni som väljer skor med färg till er ivory klänning. har ni typiska bröllopsklänningar? Alltså långa klänningar ?
    Jag har funderat jättemycket på rosa skor till min brudklänning men vet inte om det riktigt passar sig till min klänning som jag knappt kommer visa skorna i...

• MrsCool

angående lila rosor så finns det en ljust bleklila som heter ocean song. den är jättefin tycker jag men som sagt inte så stark i färgen. svårt att hitta en annan lila ros dock som inte drar mer åt rosa egentligen. www.vanlier.co.nz/uploads/images/content/products/cut-roses/ocean-song-rose.jpg

ska själv ha lila som tema på bröllopet(är nog väldigt lila i största allmänhet haha), så detta är verkligen min favoritros!

• att säga ja

jag har en hellång klassiska axelbandslös klänning med drapering i midjan. och till detta har jag alltså lila skor, men hög klack och en ros framme på tån. ser jättesött ut när skon tittar fram under klänningen. helnöjd:)

• Påfågeln

Ett alternativ är att ha irisar. De finns i lila och är jättevackra!

Sen funderar jag... många blommor som är vita kan man lätt ändra färg på genom att ställa dem i ett glas med karamellfärgat vatten. Då suger de upp färgen och det kan bli väldigt läckra färger.

Så du kan ju testa att köpa lite röd och blå karamellfärg (finns i vilken matbutik som helst) och testa på en vit ros!

• periwinkle

Här är en till som funderar på lila skor till ivoryklänning. Håller med om att det känns lite personligare med färg på skorna, och dessutom blir de ju lättare att använda efter bröllopet.

Och skulle det kännas lite vågat, så kommer de ju ändå vara ganska väl dolda av den långa klänningen. :)

• zarahanning

Hej, vart kan man hitta snygga lila skor? Jag har letat förgäves i många timmar på nätet. Tacksam för svar! /Zara

• servetten
    iSusanna skrev 2012-01-22 17:40:34 följande:

Vilka snygga skor och bukett!! Var har du hittat skorna?
  • iSusanna

Skorna köpte jag på Scorett i somras. De kostade runt 700 kr och var fantastiskt sköna. Inte ett skavsår! Dock tvivlar jag på att de finns kvar i just denna modell.

• Josefin521
    iSusanna skrev 2012-03-10 08:13:07 följande:
    Skorna köpte jag på Scorett i somras. De kostade runt 700 kr och var fantastiskt sköna. Inte ett skavsår! Dock tvivlar jag på att de finns kvar i just denna modell.
    Precis sådana har jag letat efter! Vill också ha lila men har inte hittat några som jag pladask fallit för. Dina var supersnygga, synd att dem inte finns kvar i affär längre.
Svar på tråden lila skor och ivoryklänning.