• Björnisarna

Santorini

Vi funderar på att åka till Santorini (Grekland) på bröllopsresa. Någon som har varit där? Tips, kloka råd och erfarenheter av och om Santorini mottages tacksamt!:)

• Svar på tråden Santorini
  • viktoriachristian

ÅK TILL SANTORINI!

Visste ni att Santorini är fruktbarhetens ö!!!

Kanske skrock men det har fungerat för oss!!

Min syster åkte dit på bröllopsresa och nio månader senare kom storken med en liten Johanna!
    Vi åkte också dit (på semester efter deras rekomendationer!) och nio månader senare kom en liten Jonathan!!!

Nu kommer jag inte ihåg väderstrecken men ena sidan av ön är väldigt bergig och man bor högt upp på berget med hänförande utsikt över havet. (Största marinan ligger på denna sidan!) Tror att det är vanligast att fira smekmånad här då det är lite färre barnfamiljer / festande turister beroende på bergigheten). På den andra sidan, där vi spenderade vår semester, är det mycket fina sandstränder och ett skönt hålligång. Mysigt helt enkelt!

Hoppas att ni hittar ert drömboende. Jag skulle gärna åka dit på smekmånad men det känns som om vis ak fira den resan någonstans där vi inte redan varit!

LYCKA TILL!!!!

• Björnisarna

Haha.. vi kanske inte är ute efter en bebbe riktigt än men det andra du skrev lät ju riktigt bra!!:) Känns som ett mysigt, romantiskt resmål som inte kostar allt för mycket (festen våran kommer göra det lite tajt med ekonomin..). :)

Tack för tipsen!:) Fler?:)

• Det stora Blå

Santorini är en vacker LITEN ö, men DYR. Nog den dyraste ön i Grekland.
    Föreslår istället Skiathos/Skopelos eller Samos eller Parga, eller Elounda eller Rethymnon på Kreta.
    Maj, juni, och september är de bästa månaderna att besöka Grekland.

• grisbjörnen

Jag var på Santorini för ett antal år sen och tyckte det var en relativt tråkig ö. Visst var den otroligt vacker å så men det finns inte så jätte mycket att göra där. I så all får man nästan åka runt lite bland öarna eller så.

• Det stora Blå

Vi har inga alldeles pinfärska prisnivåer, men om en greksallad kostar 4 E på andra öar så koster den sannolikt 7-8 E på Santorini.

• Björnisarna

Ok, men de ät ju typ svenska priser då :) Vi bryr oss egentligen inte om priset så mycke utan de är mer om det är bra standard på Santorini. Fina hotell? Stränder? Vänlig lokalbefolkning?

• Det stora Blå

- "Fina hotell? Stränder? Vänlig lokalbefolkning" -

Fina, mellan, och sämre hotell finns på alla öar i Grekland.
    Stränder, svart lavasand och andra stränder.
    Alla greker är vänliga oavsett ö.

• CeciliaA
    viktoriachristian skrev 2010-02-12 13:15:31 följande:
    ÅK TILL SANTORINI!Visste ni att Santorini är fruktbarhetens ö!!!Kanske skrock men det har fungerat för oss!!Min syster åkte dit på bröllopsresa och nio månader senare kom storken med en liten Johanna!Vi åkte också dit (på semester efter deras rekomendationer!) och nio månader senare kom en liten Jonathan!!!
    Iiih det är ju skäl nog att inte åka dit *blink*

Tror santorini är fint, lite dyrare som sagt men säkert en sevärd ö!

Men som sagt det där med fruktbarheten gör ju en tveksam helt klart
  • Kattpoet

Där bor en gammal vän till mig.... han ogillar turister..

Svar på tråden Santorini