Alltså, jag kan tycka om man har kommit överens om att man ska förlova sig så kan väl en ring sitta på plats för båda två.
Sen om han gör det för din skull men han själv inte vill, så är det ju så han känner, då får väl du helt enkelt avgöra om du ska tänka in i det mer eller bara ta det som om han helt enkelt inte är lika engagerad i just förlovning/bröllop som du är?
Alltså för min mb2 har sin ring på sig hela tiden o den är tom. för liten för honom den stackaren, han tar av den när han idrottar osv men annars är den på, likaså min. Han ska ha en vigselring också men.. han är inte lika engagerad i själv bröllopet om jag ska va ärlig. Haha, låter kanske skumt men han sköter maten, bilarna och sin samt bestmans klädsel. Resten sköter jag, inget av det andra är han direkt intresserad av om jag ska va helt ärlig men han älskar inte mig mindre för det, hajar du? Han har bara inte samma djupa intresse i vad för färger vi ska ha på temat, kläderna, blommorna osv osv.. han är sån bara men han blir glad när han ser mig bli superglad skuttandes för kyrkan är OK för oss och ha och dessutom utomhus med just den dekorationen jag velat ha! =)
Som alla andra har sagt dock, om det gör dig ledsen, prata med honom, berätta för honom hur du känner och diskutera det hela med honom, kanske finns det en annan historia bakom det?