• minimia

Jätteont i halsen

Har fått så jäkla ont i halsen på vänster sida, någon som vet något som gör att smärtan försvinner? Har provat så mycket men det hjälper inte... har opererat bort halsmandlarna (år 2006) och har haft så här ont en gång sen dess. Då fick jag gå till doktorn och få penicillin. Har ingen feber, bara jäkligt ont när jag sväljer. Men gapa är inte några stora problem ännu, men att prata är lite jobbigt. Så pratar ganska tyst. Om någon haft halsböld så vet ni vad jag menar, det är samma smärta fast lite mildare. Som en början till halsböld kanske man kan säga.

• Svar på tråden Jätteont i halsen
  • Tunsji

Är det inte halsfluss då? Min son har inga mandlar men han är inne på sin andra halsfluss på sex veckor

• minimia

Jo, det kan mycket väl vara så :( Men har han feber också? Ah fy vad hemskt! Lider verkligen med honom.

Tunsji skrev 2010-02-13 17:35:05 följande:
    Är det inte halsfluss då? Min son har inga mandlar men han är inne på sin andra halsfluss på sex veckor
  • Tunsji

Första gången hade han det andra gången inte så det verkar vara lite så att man kan ha eller inte ha. Du borde kolla det för min bror har inte heller mandlar och halsfluss ger honom bölder om han väntar för länge

• minimia

Ja, men vet inte om det är konstigt eller så, men på morgonen gör det inte så fruktansvärt ont, jag klarar smärtan. Men framåt kväll och natten blir det verkligen hemskt. Då kan jag knappt svälja någonting för det gör så ont. Händer det ikväll igen så måste jag till doktorn för jag klarar inte en kväll till.

Tunsji skrev 2010-02-13 22:20:11 följande:
    Första gången hade han det andra gången inte så det verkar vara lite så att man kan ha eller inte ha. Du borde kolla det för min bror har inte heller mandlar och halsfluss ger honom bölder om han väntar för länge
  • iregnet2010

ta en zyx. ring sjukvårdsupplysningen eller logga in på familjeliv.se där finns massor med "sjuktips" mm

• Tunsji

jag skulle gå till läkaren om jag var du för nu har du haft ont ett tag ju

Svar på tråden Jätteont i halsen