• medkärlek

Lite hjälp här?

Hej alla har länge läst forumet men har innan inte behövt posta något själv. Men nu är det äntligen min tur att få planera och ordna med bröllopsplanerna! :D

Nu är det så att min syster gifte sig inte för så länge sedan och hade ett väldigt stort bröllop och stötte på väldiga problem med vilka som tackat ja/nej etc. (eftersom våra bröllop tenderar att bli väldigt stora)

Jag har nu hittat en webbtjänst (simple signup.se) som hanterar det här med deltagarlistor, men det är ju lite otraditionellt, men om man gör så att man skickar ut ett traditionellt inbjudningskort men att man ber gästerna svara över internet? vad anser ni om det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:51
    hemsidan heter www.simplesignup.se

• Svar på tråden Lite hjälp här?
  • JustMeAndMyLove

Låter smart! Hade jag haft många gäster hade jag nog använt mig av nått sådant :)
    Så mycket görs ju på nätet numera. Önskelistor och liknande är det många som registrerar på nätet

• HappyE

Vi har skapat en ny mailadress som vi använder för osa. På så sätt får vi allt samlat. Hoppas på att det funkar, om någon ändå ringer så får man väl maila sig själv för att ha full koll.

• medkärlek

Va skönt att höra, att det inte verkar vara så konstigt trots allt :D
    En ny mailadress var också väldigt bra sätt att hantera det på!

• Rufsas

Ni får ju räkna att det kanske finns äldre människor som inte är så bevandrade med internet. Vi kommer också att öppna ett nyy mejlkonto för detta ändamål men vi kommer även att ha telefon som svarsalternativ. Då gäller det att vi kommer ihåg att mejla oss själva.

• medkärlek

Det måste man nog faktiskt ha, men ändå vill vi undvika att få annat an anmälningar till den har hemsidan i största mån, just för att undvika att det blir några missar? så kan man be gästerna att endast i undantagsfall svara via telefon?
    Men just att det är en hemsida tycker ni inte känns otraditionellt?

• ängeln24

Vi har gjort en hemsida där alla gäster får ett lösenord och kan gå in själva och ge osa. Då slipper vi ta alla telefonsamtal eller någon annan. Där kan man även ange specialkost eller allergier och det finns en gästbok!

• Plutten2010

Vi kommer ha O.S.A-info på vår hemsida. Det är min pappa som kommer ta emot uppgifterna och vi har skrivit både mailadress och mobilnr. Gästerna kommer alltså inte kunna O.S.A om de inte går in på hemsidan.. Å andra sidan är den enda som är äldre och inte hanterar internet min 93-åriga mormor men hon får ju hjälp med att O.S.A.

• medkärlek

Ja men precis, då verkar jag inte vara den ända inne på det här spåret! det sköna med den här tjänsten är att jag verkligen kommer slippa sitta och kolla mejlen, utan kommer få en färdig lista! tror verkligen det kommer att spara tid för mig :D så kan jag koncentrera mig på annan ;D

Svar på tråden Lite hjälp här?