Bröllopstårta Uppsala?!
Är det någon som beställt bröllopstårta än?
I sånna fall var och vad är det för priser ungefär?
Eftersom vi bor i Sthlm åker vi inte runt och tittar så mycket...
Provsmakar man tårtor innan, eller hur funkar det?
Är det någon som beställt bröllopstårta än?
I sånna fall var och vad är det för priser ungefär?
Eftersom vi bor i Sthlm åker vi inte runt och tittar så mycket...
Provsmakar man tårtor innan, eller hur funkar det?
Vi har inte beställt ännu men kommer troligen beställa från Fågelsången, ICA Maxi eller Bageri Brantingstorg. De ligger lagom i pris (enligt oss), mellan 20-35 kr/bit om jag minns rätt.
Jag kommer göra min själv! Är ingen konditor men bakar och dekorerar ofta åt vänner och bekanta så jag ignorerar allt skrock
Skulle också vilja göra det! Men jag tror inte jag kommer "orka" med mina egna förväntningar på en perfekt tårta.. Prioriterar också att ta det lugnt dagarna innan bröllopet.. =)
Ja! Jag kommer att beställa från www.cakefactory.se (en amatör som jag tror jag fick tips om här) i Stockholm. Vi kommer att ta hem en provtårta innan men först ska vi på konsultation och berätta hur vi vill ha det. Vi kommer att betala 40 kr/person.
Lycka till!
Tack för tipsen
Vi har oxå börjat kika runt på tårtor och funnit www.designacake.se, där är den stil på tårtor som vi verkligen vill ha på vårt bröllop. Vilken fantastisk stil
o kul att fota då vi dissar "det gamla vanliga".
Vi älskar bakelser o tårtor och vill att det ska smaka
lika gudomligt som det ser ut, inte billigt o artificiellt som det gör om t ex billiga princesstårtor.
Har ni smakat tårtorna därifrån? Har du någon prisuppgift?
www.designacake.se/dokument/UNTCity090522.pdf
Här är lite fler i Uppsalaområdet.
Kan varmt rekommendera Triller Mat & Bröd!
Det har vi gjort på ett barnkalas, den var suveränt god med jordgubb- o vit choklad mousse. Jag är en mango-fan så det vore gott o en svensk färg dessutom...
Just det, det var jordgubbar i moussen så den var inte bara len om ni förstår hur jag menar .
Hej!
Vi har beställt vår från Landings i Uppsala. De håller bra kvalitet och gör riktigt goda tårtor. Måste dock ge dig tipset att ta med en egen bild för deras tårtor som de hade i sitt album var lite föråldrade ;). Det är flera av mina bekanta som har beställt sina tårtor därifrån och är nöjda med det.
Lycka till!!
Vi hade bestämt oss för Fågelsången men nu har vi kommit på andra tankar.. typiskt oss.. =) Funderar numer på Anneli K eller Design A Cake.. Finns det andra i Uppsala som gör bra tårtor?? Har du någon prisuppgift eller annat att dela med dig?
Tack!