• Nicossambo

Toastmaster hjälp???

Vi behöver hjälp med vad en Toastmaster gör och dela ut uppgifterna.

Vi frågade sambons bror men han tackade ja först och sedan nej.

Fråfade därefter frågade vi en kompis som tagit på sig vissa saker om han ville ta hela toastmaster delen men det ville han inte.

Sambons pappa ska hålla i välkomstalet till välkomstdrinken.

Vår kompis ska ha hand om talen samt att prata i början av middagen då han pratar om lite ettikett och små saker. Och han tar hand om att berätta för gästerna vilken tid de ska samlas för vigslen.

Min syster och ena best man ska ha lite lekar och bilder från möhippan och svensexan.

Min tärna ska ha kontakten med vigselförättaren.
    (Midnattsvigsel)

Det jag inte vet vem som ska vara ansvarig för att ha kollen med serveringspersonalen, maten osv.

Vad har jag missat??? Vilka punkter/ ansvarsområden??

• Svar på tråden Toastmaster hjälp???
  • CeKe

Om ni har en kompis som tar hand om talen/spexen, har ni ju redan en toastmaster! Det är väl det en toastmaster har som uppgift att göra? Det är också det enda vår toastmaster kommer att göra

• bobods

En toastmaster är helt enkelt den som har hand om talen. Toast...master. Ibland har även toastmastern hand om kontakt med serveringspersonal eller andra uppdrag men det är uppgjort i så fall.

Övriga uppdrag är svåra att stapla upp då det handlar om allt som händer under hela dagen, men det verkar väl som att du fått med det viktigaste Sen finns det såklart massor med uppdrag till, beroende på hur dagen ser ut. Vi kommer tex ha två som ansvarar för att alla får en drink vid ankomst, en som ser till att baren fylls på med vin från kylen mm.

• 3AM

Det låter som det hela redan är ordnat. Utan att ni har märkt det, skönt!

• Nicossambo

Kanske det. det är väl att man oroar sig att någon ska glömma eller nått.

Men min mamma gav mig en ide igår om att min morbro kanske kunnde vara toastmaster. Han har varit på bröllop tidigare. Och jag litar på han till 100%. Ska kolla, det är skönare att ha en än flera som har olika uppgifter.

3AM skrev 2010-02-16 10:45:23 följande:
    Det låter som det hela redan är ordnat. Utan att ni har märkt det, skönt!
Svar på tråden Toastmaster hjälp???