• HappyE

Inbjudningskorten blev rätt fula - tar dem ändå!

"Vi" dvs jag.. letade efter billiga men fina inbjudningskort, tryckta och beställda på nätet. Det blev verkligen billigt men inte särskilt fint... texten är för liten och färgerna för dystra. MEN jag orkar inte hålla på och jaga rätt på nya! Blir bara en massa jobb och pengar, inte kommer jag väl tänka på det om 3 år? Blir lätt så himla hysteriskt allt det här, några temafärger har "vi" inte heller.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Inbjudningskorten blev rätt fula - tar dem ändå!
  • Alexxxi

Hmm, hur illa är det då? Har du bild på dem? Annars så är d skitsamma ju, frågar folk säg bara som det är att ni inte orkade beställa nya inte minst betala ännu en gång.

Vart beställde ni ifrån om man får fråga?

• Vi 3

Känner du att de duger så gär de det. Våra inbjudningskort blev inte heller som vi tänkt det, men de är helt OK ändå. Jag tror inte att jag kommmer ligga och grubbla över inbjudningskorten en sen natt om 3 år.

• HappyE

Vi beställde från Vistaprint, leverans och allt funkade bra. Vi har ju faktiskt fått det vi har beställt, men jag valde väl för liten textstorlek och nu känns färgerna mer som höst/vinter/vår och vi gifter oss i sommar.. Mest det att folk omkring är så hysteriska med handgjorda eller superlyxiga inbjudningar. Jag tycker det känns roligare att lägga lite mer pengar på själva bröllopsdagen.. När väl korten är skickade så slipper jag se dem

• Vi 3
    HappyE skrev 2010-02-17 10:18:05 följande:
    Vi beställde från Vistaprint, leverans och allt funkade bra. Vi har ju faktiskt fått det vi har beställt, men jag valde väl för liten textstorlek och nu känns färgerna mer som höst/vinter/vår och vi gifter oss i sommar.. Mest det att folk omkring är så hysteriska med handgjorda eller superlyxiga inbjudningar. Jag tycker det känns roligare att lägga lite mer pengar på själva bröllopsdagen.. När väl korten är skickade så slipper jag se dem
    Så känner jag med. Visserligeen har vi somriga färger men jag vet inte om "gamlingarna" kunnat läsa texten...
  • Alexxxi

Jaja men bry dig inte om folk i så fall. Kort släng ju ändå =)

• Nordiskbrud

Kan du inte "piffa" upp dem lite med ett fint band, några strasstenar/pärlor, någon blomma, hjärta eller lite glitter (finns ju lim som man bara tar en liten klutt av och drar ut lite snyggt). Det livar ju upp i alla fall

• say yes

jag håller med nordisk brud! liva upp dem lite, en bit band runt kortet känns med ens lite lyxigare! I annat fall så är det som för mer eller mindre alla här på BT - man prioriterar!

• Red Scarlet

Jag skulle också pigga upp dem med något litet, vi beställde våra tackkort från vistaprint och de var fina men inte lika speciella som de handgjorda inbjudningskorten (finns bild i galleri) så jag satte exempelvis fast små guldklistermärken med ringar på för att dekorera. Det finns att köpa i massa olika symbol- och textvarianter på Panduro för typ 25kr/ark som räcker till alla inbjudningskorten.

Jag tycker inte heller att man måste lägga ner tid på inbjudningskorten osv, men det kan vara roligt att ha någon egen touch på dem, det behöver inte vara avancerat! Kan avslutningsvis bara för att vara lite jobbig säga det att det är en del gäster till oss som FORTFARANDE har sparat både inbjudningskort, bordsplacering och festprogram (+ tackkort) hemma (snart ett år efter bröllopet), det är lite galet men de gillade dem så mycket och var så glada över att vi lagt ner omsorgen på dem för deras skull.

• Sebastiána

Jag minns inte inbjudningarna från de bröllop jag varit på direkt.

• KatjaB

jag minns bara en inbjudan som jag fått till bröllop, det var nog för att det faktiskt var väldigt fint och handgjort. men jag har aldrig tänkt "Guud vilken ful inbjudan" utan alltid blivit glad över inbjudan förstås. Enda gången en inbjudan kändes rätt trist var när jag fick ett worddokument med inbjudan i Arial. brudparet hade missat den biten att deras nedladdade tjusiga typsnitt inte var standard hos alla.

Men även det bröllopet blev lycket förstås också!

Vill du göra något extra kan ni piffa med ett band, eller varför inte köpa en bunt rosor på ica och slänga ner lite rosblad i kuvertet.

• smartie

Jag tycker du ska vara väldigt glad för att du inte bryr dig så mycket om att det inte blev riktigt som ni tänkt er. Det låter sunt.
    Som sagt, något litet band runt eller så livar nog upp tillräckligt (om du nu vill lägga ner lite extra på det).

• HappyE

Haha nu börjar reaktionerna komma, på att de är FINA!! Döm om min förvåning kan jag säga... men folk verkar tycka att det är fint att de är enkla osv. Ja, där ser man hur man nojjar över saker i onödan.

• Två blir ett

Skönt att höra att inte ALLA brudar i Sverige lider av bröllopshysteri och jämförelsekomplex. Det är så lätt att komma in i sånt men ärligt talat så gifter vi väl oss inte för att "lyckas" med alla detaljer runt bröllopsdagen utan för att få dela alla resten av våra dagar tillsammans med den vi älskar. Är ju helt fantastiskt, tänk på det i stället för att få panik!! Blev så glad när jag läste ditt sunda inlägg! 

Svar på tråden Inbjudningskorten blev rätt fula - tar dem ändå!