• CeKe

Tips present till sömmerska (vän till familjen) som inte vill ha några pengar för jobbet?

En vän till familjen är en riktigt duktig sömmerska och håller på och syr min drömklänning vilket gör mig väldigt glad och tacksam!

Hon vill dock inte ha något betalt för det otroliga jobb hon lägger ner och jag vill verkligen visa min tacksamhet! Hon är en gammal vän och granne till familjen och förr om åren var vi ofta hundvakt åt deras hund. pappa tror att hon ser det som en present och ett tack för all hjälp tidigare.

Har ni några tips på hur jag kan tacka henne? Förslag på present eller liknande? Jag har liksom fastnat när det gäller att komma upp med idéer..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips present till sömmerska (vän till familjen) som inte vill ha några pengar för jobbet?
  • Lucia05

Presentkort på restaurang?

• shakynose

Jg syr själv mycket och uppskattar att få t.ex. ett fint tyg eller exklusiva spetsar.
    Annars är choklad eller en delikatesskorg tillsammans med ett
    tackkort med bild på brudparet en bra idé kanske?

• CeKe

Tackar! Det var en trevlig idé. Har funderat på presentkort på en middag också, men tycker det känns lite svårt faktiskt, med vad de gillar för restauranger etc.

Jag vet inte hur mycket hon syr till sig själv, det har varit hennes jobb innan hon gick i pension, så osäker på att köpa tyg..

Det verkar som om klänningen kommer bli klar i april ungefär och bröllopet är först i juli, så hade nog tänkt ge presenten redan då. Men hon ska definitivt få ett foto sen. En korg med delikatesser är ju dock alltid trevligt!

• Kärlek 100710

Ansiktsbehanling eller någon spa-behandling kanske?

Svar på tråden Tips present till sömmerska (vän till familjen) som inte vill ha några pengar för jobbet?