• JessicaJnsson

    savethedate mail...

    Vi har många vänner som jobbar helger som vi gör och många som kommer från andra städer. Därför vill vi skicka ut savethedate kort, men det känns som en så onödig kostnad i tryck, material och porto, (30st i usa bl.a.) 100 gäster i sverige.

    Så, vi tänkte helt enkelt rita och designa korten i samma tema som inbjudningarna, men istället skicka dom med e-mail (kanske även facebook för vissa som aldrig verkar kolla mailen). Då kan man ju samtidigt be gästerna skicka postadress för inbjudningarna, som jag annars måste ringa om, och då blir det ju ingen överraskning.
    Undrar om någon annan tänkt samma sak, och vad ni tycker om det.

    Lite opersonligt tänkte jag först, men ett savethedate känns ändå inte så viktigt. Dom kommer ju få en riktig och fin inbjudan senare, och då lägger jag hellre pengarna på dom.

  • Svar på tråden savethedate mail...
  • Andelle

    Tycker det är ett smidigt och framförallt miljövänligt sätt att skicka sina STD-kort. Jag har sett en del std-videos (och även rena inbjudningskort på film) på sistone, sök på youtube o kolla, många är supersöta.

    Vi har lekt med tanken att sköta all bröllopskorrespondens vi mail och en hemsida just ur miljösynpunkt, men sen insåg vi att vissa av de äldre gästerna faktiskt inte har mailadresser eller ens datorer och då föll det lite, känns fånigt att skicka per brev till några och via mail till andra. Nu blir det den traditionella varianten snigelpost.

    Man har ju väldigt mycket mer möjlighet att göra en kreativ rolig inbjudan om man skickar digitalt så kör på.

  • Sebastiána
    JessicaJnsson skrev 2010-02-20 11:07:52 följande:
    Vi har många vänner som jobbar helger som vi gör och många som kommer från andra städer. Därför vill vi skicka ut savethedate kort, men det känns som en så onödig kostnad i tryck, material och porto, (30st i usa bl.a.) 100 gäster i sverige.Så, vi tänkte helt enkelt rita och designa korten i samma tema som inbjudningarna, men istället skicka dom med e-mail (kanske även facebook för vissa som aldrig verkar kolla mailen). Då kan man ju samtidigt be gästerna skicka postadress för inbjudningarna, som jag annars måste ringa om, och då blir det ju ingen överraskning.Undrar om någon annan tänkt samma sak, och vad ni tycker om det.Lite opersonligt tänkte jag först, men ett savethedate känns ändå inte så viktigt. Dom kommer ju få en riktig och fin inbjudan senare, och då lägger jag hellre pengarna på dom.
    Jag tycker att det är en jättebra idé. De flesta har ju ändå e-post och som sagt är det miljövänligt också. Vi funderar på samma sak eftersom hälften av gästerna måste resa 120 mil till bröllopet - då är det bra att vara lite förvarnad.
  • Sebastiána

    Ni kan ju spela in en kort filmsnutt med er två där ni säger att ni ska gifta er och vilket datum

Svar på tråden savethedate mail...