• Björkholm

21 augusti 2010

Hej alla bröllopssugna brudpar! Jag och min blivande ska gifta oss den 21 augusti i Grödinge kyrka.

Jag undrar nu om det finns några andra där ute som också ska gifta sig denna dag?

Hur långt har ni kommit i förberedelserna?

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • stiina

Vi ska också gifta oss denna dag i Fulltofta kyrka, mitt i skåne! Vi har kommit en bit på vägen - klart är kyrka, festlokal, kläder, ringarna, rispåsarna och håller för fullt på med inbjudningskorten. Ni då??

• Björkholm

Vi har bokat kyrka, festlokal, köpt klänning, hittat en potentiell ring för mig, samt beställt inbjudningskort. Vi har ännu inte berättat för våra familjer och vänner att vi ska gifta oss så det blir en stor överaskning när inbjudningskorten kommer. Därför har vi bestämmt att skicka ut den om ca en vecka när de är klara.

Vi har börjat titta lite på resor, men det lutar åt en resa runt jul eftersom jag studerar och min kille driver eget så vi kan inte åka i anslutning till bröllopet.

Har bröllop i tankarna hela tiden, både jättejul, men även lite frustrerande då det ibland är svårt att fokusera helt på annat.

Lycka till med all planering så håller vi tummarna för ett riktigt kanonväder den 21/8 =)

• stiina

Vi har redan beställt fint väder denna dag:)

Det med resa tycker jag e svårt. Vi vill åka på en kryssning i karibien men känns som att vi nog får ta nya tag efter bröllopet och spara till det. Har själv nästan precis tagit examen så man får ju jobba lite me så man får ihop pengar till allt man vill göra!

Vi ska nog försöka skicka ut våra inbjudningskort under mars månad så det blir nog till att jobba med dem till helgen! Men det blir nog bara roligt!

Förstår dig helt vad gäller att man ständigt tänker bröllop! Lyssnar en hel del på jobb på en av våra låtar vi ska ha i kyrkan!

• anoli

Här är en till som har 08.21 som datum :)

Vi har bokat bröllopsresa, åker onsdagen efter bröllopet.

Känns som att vi har hunnit med mycket än så länge..
    Köpt klänning till mig och skjorta till min sambo. Skor till oss båda och underkläder till mig (så tidigt för jag skall till sömmerskan nästa vecka). Bokat fotograf och trubadur till festen. Bokat kyrka och festlokal!

Närmaste planerna är att sätta fart med inbjudningskorten.. materialet ligger orört här hemma ;)

• stiina

Ahh trevligt med en till!

Då var jag inte ensam om att inte fullt påbörjat arbetet med inbjudningskorten!

Skoj att ha handlat underkläder, måste också ta tag i det snart!

Vad för typ av trubadur ska ni ha på fsten, spela hur länge?? Vi har inte bestämt ännu hur vi ska göra med musiken på festen..

• cape79

En till som gifter sig 21/8

• stiina

Trevligt!

Hoppas ni kan ge mig många tips inför vår bröllopsdag!!

Tänk, det är mindre än sex månader kvar nu!!!

• Romance

Hej! Vi gifter oss också den 21/8!
    Vi har inte heller berättat för någon än, tror snart att jag ska spricka!
    Jobbar på inbjudnngarna nu som vi har tänkt ska delas ut på fredag :)

• anoli

Vi har redan berättat för alla om bröllopet, så vi känner att vi inte har så bråttom att få ut dem.. Men trist att sitta i sista sekund och vara stressad över det, så lika bra att ta tag i det så fort som möjligt ;)

Vi har bokat ett band som bara ska spela mellan 21:00 och 23:00.. Därefter har vi tänkt ha antingen Djinabox eller egen mixad musik, för att få styra lite själv över musiken också! Hur har ni andra tänkt?

• Cylt

Ytterligare en med bröllop planerat 21:a augusti!

• Björkholm

Romance, jag förstår dig verkligen, jag är dessutom en sådan person som bara Älskar att berätta saker för folk och att hålla detta hemligt är verkligen inte det lättaste.

Men jag ser verkligen fram emot alla reaktioner och telefonsamtal som jag förmodar kommer att ringa så fort vi har fått ut korten =)

Då vet ju era gäster på måndag! ohh...spännande!

• viktoriachristian

Hej hopp här är en till som blir fru om ett halvår!

Har inte kommit så långt än. Men kyrka och festlokal är bokad!

Vad tror ni om inbjudningarna? Har ni skickat ut dem än? Är det inte lite tidigt? Eller det kanske är bra om man tänker på att det är slutet av semestern den 21/8?
    Hur gör ni?

Svårt att fokusera på annat just nu, men ett barn med magsjuka ger ju alltid lite andra perspektiv :)

• Romance

Björkholm, håller med dig, ser fram emot att alla ska få överraskningen imorgon!!
    Idag har vi postat våra inbjudningar, och imorgon ska de flesta ha fått dem.....

Skönt att få berätta det för någon :)

Hur går det för er andra??

• paipia

Jag med!
    Känner mig stressad över inbjudningskorten. Flera måste lämna önskemål om semester redan nu på sina jobb. Tänk om de planerar att resa bort de två sista veckorna i augusti...

Svar på tråden 21 augusti 2010