• aug10

    Hjälp med färg på väst och plastrong

    Jag ska ha vit klänning, min blivande svart kostym. Våra barn ska ha ljusrosa klänningar och buketten blir mest troligt rosa rosor. Vad ska vi ha för färg på mannens väst och plastrong? Jag hade först tänkt mig en vit väst och att plastrongen och näsduken skulle vara rosa, men det är så svårt att hitta färdiga set på ebay med oliak färger på väst och plastrong. Vad tycker ni är snyggast? Vi kommer att gifta oss i augusti. Kanske vi kan välja en annan färg annars på väst och plastrong, men i sådana fall vilken?

  • Svar på tråden Hjälp med färg på väst och plastrong
  • Carin o  Mikael

    Hej!

    vi ska också ha rosa som tema. Min blivande kommer att ha svart kostym, vit skjorta, väst i champange/ivoryfärg (som matchar min klänning), ljusrosa fluga och näsduk.

    Är din klänning vitvit eller är den ivory? Kanske han kan ha en väst som passar din klänning och sen ha rosa plastrong och näsduk?

    Ska lägga upp en bild på min sambos klädsel hur han ska se ut kan du titta...

    /C & M

  • 20100805

    Det finns olika storlekar och man får välja färg på västen (vit, ivory eller silver) och färg på kravatten + näsduk själv.

  • aug10
    20100805 skrev 2010-02-21 08:52:20 följande:
    Det finns olika storlekar och man får välja färg på västen (vit, ivory eller silver) och färg på kravatten + näsduk själv.
    Det lät toppen! Ska kika där
  • aug10

    Carin o Mikael skrev 2010-02-21 08:31:23 följande:


    Hej!vi ska också ha rosa som tema. Min blivande kommer att ha svart kostym, vit skjorta, väst i champange/ivoryfärg (som matchar min klänning), ljusrosa fluga och näsduk. Är din klänning vitvit eller är den ivory? Kanske han kan ha en väst som passar din klänning och sen ha rosa plastrong och näsduk?Ska lägga upp en bild på min sambos klädsel hur han ska se ut kan du titta.../C & M
    Det var verkligen jättefint!! Har du alltså valt ivory på klänningen? Hur mycket skiljer sig det från vitt? Jag har så svårt att veta om jag ska välja vit eller ivory :-S Mycket svåra beslut i det här med bröllopsplanering :-P
  • aug10
    aug10 skrev 2010-02-21 09:16:23 följande:
    Det lät toppen! Ska kika där
    Perfekt! Därifrån ska vi nog beställa. De var jättefina!! Tack för tipset :)
  • Niini
    aug10 skrev 2010-02-21 09:18:03 följande:
    Carin o Mikael skrev 2010-02-21 08:31:23 följande:Det var verkligen jättefint!! Har du alltså valt ivory på klänningen? Hur mycket skiljer sig det från vitt? Jag har så svårt att veta om jag ska välja vit eller ivory :-S Mycket svåra beslut i det här med bröllopsplanering :-P
    Du måste helt enkelt prova. Var med en vän o provade klänning i fredags och vit var inte alls lika snyggt på henne som champagne t.ex. Så det kan ju vara så också att du inte passar i vitvit lika bra som du passar i ivory (eller tvärtom). Tycker inte man ska haka upp sig på klänningsfärgen i första hand, välj den klänning du är snyggast i helt enkelt.
  • Carin o  Mikael

    Helt rätt.... oftast är de vita klänningarna väldigt vita i jämförelse med de som är mer i ivory (som ser "vitt" ut också)...

    / c & M

Svar på tråden Hjälp med färg på väst och plastrong