• Jessica87

Bröllopsresa med låg budjet

Jag och min blivade man=D Skulle vilja åka till något av disneys världar men vi har ingen stor budjet, har dock önskat oss resepengar i bröllopspresent..

Vi har aldrig varit utomlands någon av oss, vill uppleva äventyr och romantik våran dröm är just Disney men det är väl rätt dyrt!!
    Några tips på resemål??
    Tack=)

• Svar på tråden Bröllopsresa med låg budjet
  • anne på grönkulla

En relativt billig resa inom Europa ska ni väl kunna hitta (allt från en weekend i t ex Riga eller Budapest till en chartervecka med all inclusive i t ex Turkiet).

Men vad ni menar med äventyr och romantik och hur det ska kunna inkludera Disney vet jag tyvärr inte. Allt beror ju på vad ni menar med äventyr och romantik, t ex.

• Happyeverafter

Cypern är väldigt populärt just nu bland världens jetsettare. Dit kommer rika ryssar, araber och amerikaner. Från Sverige är det ett "vanligt" chartermål men för en ganska billig penning kan man få mycket resa för pengarna.

• Det stora Blå

Billiga budgetresor kan vara till Tunisien eller till Turkiet.
    En bröllopsresa till Tunisien, med en stjärnklar natt i öknen är ett romantiskt äventyr, och att rida på en dromedar eller till häst
    Det finn all inklusive till mycket bra hotell på t.ex. Djerba (där finns även krokodiler att se), eller till Sousse Nord = Port El Kantaoui, eller i Hammamet/Jazmine.
    Övriga länder runt Medelhavet är rätt dyra = Sverigepriser.
    Och flera nya resmål finns nu även till Turkiet.
    Kolla med flera olika resebyråer. Åker ni rätt tid, d.v.s. inte under skollov, kan ni hitta riktigt bra priser, och även sista minutenresor.

• Jessica87

Tack för alla tips verkligen!=)

Ang Disney de har ju allamöjliga karuseller osv vidare där, och det är väl lite äventyr? Romantik är väl också där.. Det är våran dröm att åka dit men det blir nog en dyr resa och den får läggas långt in i framtiden..

Ska man åka i sammanslutning till bröllopet eller kan man åka typ året efter?

• cape79

Det finns två disney

vilken menar du ?

Vi har varit på eurodisney två gånger
    första gången själva och andra gången med barn.

Hade jätteroligt båda gånger och kan varmt rekommendera
    så här har vi gjort båda gånger

Beställt biljet via ryan air för 680 kr tur och retur 2 pp.
    ( reste från tors-sör)
    Övernattade tre nätter på hotel 1900 kr inkluderat frukostbuffe
    disney entre 45 euro(ca 55-59 euro för att för att komma in på båda nöjesparker )
    buss från flygplatsen till Paris 28 euro/pp tur och retur
    Vi passade på att se Eiffeltornet .Louvren,Notre Damm
    Om jag kommer ihåg rätt så gjorde vi av med ca 7500 kr

Lycka till med sökande!

• proteabruden

Ni skulle kunna kombinera Paris och ett besok pa Euro Disney som Cape79 foreslar. Vi forlovade oss i Paris och det finns massor att se bade superturistiska saker samt riktigt mysiga mindre valbesokta stallen!

Vi aker sjalva pa en budget brollopsresa till Alicante i 5 natter som vi ar jattenojda med!

lycka till och gor det som ni kanner mest for och har rad med!

• Jessica87

TACK=) Alla åter igen=)

Jag vet inte vilket Disney jag menar det spelar igen roll facktist, men det verkar som att Paris är billigast var det stort? Disney alltså? Hur mkt kosta det med åkband och så?
    Om man satsar på en Paris/Disney resa som bröllopsresa i budjet hur länge kan man vara borta? Kan man kanske kö en kort visit där och sedan dra iväg till nå varmt ställe på en sista minuten?

Tack alla=D

• cape79

Hej igen !

Disney är STORT ,vi har varit där två gånger och inte hunnit att se allt.

När du betalar inträdet har du tillgång till allt (attraktioner, underhållning och musikprogram,3D teater)
    Det är så underbart
    ( blir barn på nytt)

Du behöver två dagar för att hinna med allt (Disney)

• Jessica87

Åååå nu längtar jag hehe=)

Svar på tråden Bröllopsresa med låg budjet