• Lyckliga83

    Inbjudningskort

    Hej,hej!

    jag undrar om någon kan hjälpa mig när det gäller inbjudingskorten.

    Hur eller vad skriver man på inbjudan?Finns det någon internetsida där några exempel hittas?
    har letat men hittar inga.....

  • Svar på tråden Inbjudningskort
  • MBLL

    Sitter med och funderar över detta, vad och hur man ska skriva i inbjudan... Funderar också mycket över hur inbjudningarna och andra trycksaker ska se ut. Vi vill att allt ska gå i samma stil och vi vill göra det mesta själva. Skulle gärna vilja ha tips och se bilder på hur ni har gjort, elelr annat ni sett? Kanske också kan passa i denna tråden?

  • Plutten2010

    Vi valde första alternativet TI 1.

    Annars kan ni kolla in här;
    www.romance.se/index.aspx&Key=info_pages.printing_options&Align=left&Lang=sweden#

  • Hyltinge

    Vi skrev:

    Hjärtligt välkommen att övervara bröllopet mellan
    N.N & N.N
    Vi gifter oss den......
    Kl .. i ...
    Därefter bjuder vi på bröllopsfest på ....
    Osa senast den... Klädsel:kavaj

    Förutom det lite info om vår hemsida som har en egen liten bröllopsdel plus en vers om att barn ska stanna hemma.

    Calligraphen har en massa jättefina trycksaker, dock ganska dyra men toppen för tips om man vill sätta ribban högt för sina hemgjorda saker.
    Vi köpte inbjudningkorten på vistaprint.se. Inte fullt lika sockersöta brölloppiga som på Calligraphen men snygga iaf :)

    Festprogram, tackkort och placeringskort gör vi själva. Vi köper snyggt papper på pappershandel (130 el 160 g)i storpack. Dubbelvikta blir det bra som "pärm" för festprogramen, och det samma för tackkort. Insidan blir vanliga papper med text och bilder i färg. Finns en massa mallar på nätet för det. Jag har inte provat.. men gissar att man iaf kan trycka (i en vanlig printer) på 130g om man vill ha nån trevlig text på utsidan.

Svar på tråden Inbjudningskort