Vigsel utomhus
Den förra tråden för utomhusvigslar är stängd så jag startar en ny.
Vi som planerar en vigsel utomhus kan samlas här och ge tips och stressa över vädret
Den förra tråden för utomhusvigslar är stängd så jag startar en ny.
Vi som planerar en vigsel utomhus kan samlas här och ge tips och stressa över vädret
Är det någon här som använt sig av tält och fest?
Kändes ganska lämpligt att kunna hyra bord och stolar och tält med golv från samma ställe men jag hittar inga åsikter om dem, om de är bra att ha och göra med och så :)
Hur gör ni med utgången?
Vi kommer ha "normal" ingång och själva vigseln kommer pågå i ca. 20-30 minuter. Det jag funderar på är hur vi ska göra när allt är klart. Ett alternativ är att vi vänder oss mot våra gäster och startar ett kramkalas men hur blir det då med riskastning? Det andra alternativet är att vi går ut och sen går in i lokalen som är bakom våg vigselplat, "gömmer" oss där en stund och går sedan ut igen när gästerna kommit till minglet. Men det kanske blir lite konstigt också?
Hur gör ni?
Vi ska ha vigsel i vår trädgård, under ett partytält. Gästerna blir utan tak. Vi ska stå på vår poolterass.
Om det skulle vara skitväder så är vår plan B att vi har dekorerat inne i vårt vardagsrum och får ha vigseln där fast det känns ju verkligen inte som ett alternativ. Guuud va tråkigt o gifta sig i sitt vardagsrum. :( Måste komma på nått annat....Om det enbart är regn kan man ju sätta upp tält så alla kan vara där under men regnar det OCH blåser då är inte tält så roligt heller....hur löser ni detta ev problem?
...man skulle valt kyrka eller??
På ett utomhusbröllop jag var på hade de en röd matta. Då föll det sig liksom naturligt att de hade utgång med på nått sätt.
När de vände sig om och började gå längst med mattan igen började alla kasta ris :) Sen stannade de ock kystes innan det blev världens kramkalas :D
Fröken Strössel skrev 2010-02-22 15:08:54 följande:
Ganska smart med någon form av matta att gå på. Funderar på att rama in gången med enklare form av stolpe/pinne med band.
Hm, kanske rosenblad? Eller liknande kan funka? DEt har vi funderat på. ast det kanske blir för bökig och dyrt, har ingen aning om vad rosenblad kostar och om de kanske bara blåser iväg..
Vi funderar påmarsalhållare, sånna man bara sticker ner i marken. Att ha det som en kant av "gången" fram till "altaret" om man ska jämnföra det så
Vi har tänkt att ha rosblad som markerar gången, tycker det ser så fint ut så vi bestämde oss för att köra på det.
Det kanske kan bli naturligt om vi bara går tillbaka längs gången och sen vänder på oss... Vi kanske bara får ta det lite spontant annars, se vad som känns bäst när vi väl stå där.
Det är svårt med detaljer!
Ett senarium:
Vigseln är över - vi vänder oss om - utgångsmusiken börjar spelas - vi börjar gå - gästerna blåsor bubblor - vi går ner för terassen - gästerna följer efter och där blir det kramkalas. Ska vi stå kvar på terassen o kramas lär någon ramla i poolen för så stor plats är där inte. Och om dessutom gången är inramad så är ju det ivägen för kramar.
Kan ni ge ert senarie på hur det skulle kunna gå till? Intressant.
Senario:
Vi vänder oss om, jag gråter glädjetårar och ser inte att vår hund står framför mina ben. Jag ramlar och klänningen går sönder och jag blir ståendes i synliga underkläder. M skrattar så hon kiknar och ramlar ner över en marsal som tänder eld på hela tältet.
Vi får tillbringa kvällen med att grilla statoil-korv över glöden från party-tältet och dricka lättöl från en mack....
Hahaha, okej kanske inte så illa men ibland tänker jag att med vår otur blir det väl nått åt det hållet ;)
Haha
Man kanske ska vara redo för det också
:D Nä men gud, sån otur får ingen ha!