Snitte: Tack
Sitter och är så sjukt frustrerad idag - över allt. Mest angående flytten antar jag. Det är så himla mycket som ska göras, men jag kan typ inte göra nånting alls just nu! Visst, vi har faktiskt börjat förbereda och packa ner lite grejer och vi ska rensa på förrådet och så där, men jag vill göra mer saker. Typ fixa klart med nytt jobb för Lasse, bestämma hur vi ska göra med flyttfirma, hitta nytt boende, få igång försäljningen på den här lägenheten osv osv. Mitt uppe i värsta ruschen ska vi ju föda barn också...
Sen är det det här med jobb/utbildning. Jag blir så jäkla osäker på vad jag vill göra i framtiden. Känns som att mina utbildningsval alltid baseras på att jag ska kunna tjäna bra, eller åminstone hyfsat bra, på det som utbildningen leder fram till - istället för att välja något som jag verkligen brinner för och kan tänka mig att jobba med resten av mitt liv. Men nej, jag känner den är enorma "plikten" på mig att bidra med ordentligt med pengar till hushållskassan istället, för man vill ju gärna kunna leva gott liksom. Men att leva gott innebär väl samtidigt att trivas med det man gör? Å andra sidan vet jag ju inte att jag kommer att misstrivas med det som min utbildning leder fram till, det är ju helt omöjligt att veta. Men just nu känns det bara fel och så himla jobbigt... Suck!
Nu har jag gnällt av mig lite