Frödinge bröllopstårta
Kan det vara något? Frysta tårtor brukar ju inte vara någon större höjdare annars, tycker jag...
www.frodinge.se/index.asp&sub=T%E5rtor&prodID=101
Kan det vara något? Frysta tårtor brukar ju inte vara någon större höjdare annars, tycker jag...
www.frodinge.se/index.asp&sub=T%E5rtor&prodID=101
Med tanke på att det är Kronprinsessan & Daniel på bild och den är en del av den officiella bröllopsserien så skulle jag bara tro att det är en tårta framtagen just för det suyndande bröllopet som man ska avnjuta hemma i soffan - inte som bröllopstårta på sitt bröllop
(Dessutom smakar ju alla frusna tårtor samma sak ovasett vad de tar i... Men för att stödja en bra sak kan jag tänka mig att köpe en ).
Den är ju ganska liten, 6-8 bitar. Men om man inte ska lägga så mycket pengar på tårtan skulle ju förstås en sån kunna vara brudparets tårta och cupcakes till gästerna. Dock så gillar jag färska tårtor bättre. De frysta har ju en tendens att bli lite svettiga och grädden blir lite som glass
KatjaB: Precis, grädden blir liksom hård (och äcklig)...
Nordiskbrud, visst ja, det tänkte jag inte på... kanske inte så kul att ha V&D's bild på sin bröllopstårta...
nä nästan hellre ingen tårta alls än en upptinad frödinge! Marsipanen har dessutom en tendens att smälta när den tinar upp, speciellt med grädde under som blir väldigt vattning och blöt efter en nedfrysning. Tror inte det blir så värst mycket dyrare att beställa vita prinsesstårtor på ett riktigt konditori!
eller vit prinsess på icamaxi
Nej, men Den Officiella Bröllopsseriens sigill Sen är det ju aldrig 6-8 bitar på en Frödinge tårta (i alla fall inte i vår släkt ). Finns bättre och betydligt godare billiga alternativ!
Nej jag skulle iaf aldrig köpa tårta som är fryst, skulle aldrig köpa tårta från bageri eller ica heller för den delen.. gör alltid själv från grunden och ska så även göra på bröllopet..
Åh det här är ju perfekt för oss som inte hade planerat vad vi skulle äta framför tv:n den 19 juni än :)
usch för frysta tårtor
eller så kan ni köpa bröllopsglassen från gb
vi kommer beställa från ICA, för det behöver inte vara så fint, då får det bli min egengjorda tårtdekoration så får bli blickfånget, vi har så pass taight budget att det blir bäst så, dessutom så gillar inte jag marsipan men gubben gör det, så vi tycker det blir bäst. Man får ju prata med ica om det
Vi har testat den och den är god.Vi åt den lite lätt frusen.
Men jag hade inte haft den på MITT bröllop