• ballerina2010

brasiliansk vaxning

Är det någon som vet var man kan göra en brasiliansk vaxning i Stockholm. Vill vara lite fin inför bröllopet

• Svar på tråden brasiliansk vaxning
  • Guinivere

Jag har nyss varit på en salong på Söder. Var där för första gången idag. "Wax Brazil" (googla, så kommer du få upp det på 1a eller 2a plats) heter hemsidan. Den befinner sig i salongen "Eleganz" på Götgatan 61.

Kvinnan var otroligt professionell men 10 års erfarenhet av brasiliansk vaxning. Jag beställde vaxning av flera områden, bland annat brasiliansk. Det gick mycket fort och det var avslappnad atmosfär där. Kändes inte alls "pinsamt" eller så utan det gick smidigt, bekvämt och proffsigt. Inte ett enda hårstrå missades.
    Det skadade inte heller att priserna var bra!

Satt och surfade igår och försökte hitta bra salonger i Sthlm och bestämde mig för denna. Kommer definitivt gå tillbaka dit.

• KlaraV89

Hej
    Kan tipsa om Söder skönhetsvård tel 08-4289810

• Cylt

Clinic Divine på Västmannagatan gillar jag... Gick hos Tara i fyra år (följde efter henne på hennes olika salonger), hon är jättemysig och superduktig!

• ballerina2010

Jag fick tipset att gå till Clinic d-vine. Hon som jag gick till var väldigt duktig och snabb (kom inte ihåg vad hon hette). Kommer definitivt att gå tillbaka dit. Salongen var superfräsch och hon var väldigt professionell. Ohh, nu e jag beroende och kommer att aldrig mer att raka mig

• Lorran

Jag har gått hos två olika. En väninna som har en liten salong hemma (gör naglar och hud och lite allt möjligt) och vaxar med galet bra varmvax som blir som en kaka. Det ser ut som honungsfärgat stearin som man smätter bort kanterna på med en spatell och sen drar. Skillnaden mellan detta och vanligt vax med remsor är att jag tycker det är snällare mot huden och jag har fått mindre inåtväxta hårstrån och inga utslag alls. Hon är överhuvudtaget brutalt noggrann och väldigt duktig och man hittar knappt ett överblivet fjun efteråt.Hon är dock tyvärr bortrest för tillfället men kommer snart tillbaka. Den andra tjejen jag går hos jobbar i Högdalen på blondinen och brunetten. Trappa ner hos Nina. Jag har varit rätt nöjd där också. Hennes priser är bra och hon tar 330 (tror jag) för brasse vaxning.

Instämmer med TS att det är så gott som fysiskt omöjligt att gå tillbaka till rakhyvel efteråt. Provade rakning igen en gång i en nödsituation och jag höll för det första på att klia ihjäl mig (för vadå, typ 3 dagars fint underliv) och jag insåg sen hur dåligt mus-fröken mår av en sån behandling. Dessutom är det ju så JÄÄÄVLA tråkigt att sitta på huk som någon jävla groda och ge den tiden varje gång man vill känna sig lite sexig.

Vad tog clinic d-vine för pris?

• Sebastiána

Gör det själv numera. Är ju enkelt när man fått in handlaget.

• Rufsas
    Lorran skrev 2010-04-14 10:27:15 följande:
    En väninna som har en liten salong hemma (gör naglar och hud och lite allt möjligt) och vaxar med galet bra varmvax som blir som en kaka. Det ser ut som honungsfärgat stearin som man smätter bort kanterna på med en spatell och sen drar. Skillnaden mellan detta och vanligt vax med remsor är att jag tycker det är snällare mot huden och jag har fått mindre inåtväxta hårstrån och inga utslag alls.
    Men alla brasilianska vaxningar sker väl med sådan typ av vax? Har aldrig varit med om att någon skulle vaxa brasilianskt med remsa? Eller är det bara jag som inte har erfarenhet från det?
  • Lorran

Rufsas: Helt ärligt så har jag nästan haft svårt att hitta någon som använder "kakvax". Letade runt lite på nätet när min väninna som jag går hos stack utomlands. Men det kan lika gärna vara jag som inte har erfarenhet. Har ju bara gått hos två.

• Rufsas

Lorran: Men oj! Sorry. Trodde man inte "fick" vaxa intimdelarna med remsa eftersom hela poängen är att det ska vara så skonsamt som möjligt. Då har jag haft tur helt enkelt med mina kakvaxvaxerskor.

Svar på tråden brasiliansk vaxning