• Lorran

brasiliansk vaxning

Jag har gått hos två olika. En väninna som har en liten salong hemma (gör naglar och hud och lite allt möjligt) och vaxar med galet bra varmvax som blir som en kaka. Det ser ut som honungsfärgat stearin som man smätter bort kanterna på med en spatell och sen drar. Skillnaden mellan detta och vanligt vax med remsor är att jag tycker det är snällare mot huden och jag har fått mindre inåtväxta hårstrån och inga utslag alls. Hon är överhuvudtaget brutalt noggrann och väldigt duktig och man hittar knappt ett överblivet fjun efteråt.Hon är dock tyvärr bortrest för tillfället men kommer snart tillbaka. Den andra tjejen jag går hos jobbar i Högdalen på blondinen och brunetten. Trappa ner hos Nina. Jag har varit rätt nöjd där också. Hennes priser är bra och hon tar 330 (tror jag) för brasse vaxning.

Instämmer med TS att det är så gott som fysiskt omöjligt att gå tillbaka till rakhyvel efteråt. Provade rakning igen en gång i en nödsituation och jag höll för det första på att klia ihjäl mig (för vadå, typ 3 dagars fint underliv) och jag insåg sen hur dåligt mus-fröken mår av en sån behandling. Dessutom är det ju så JÄÄÄVLA tråkigt att sitta på huk som någon jävla groda och ge den tiden varje gång man vill känna sig lite sexig.

Vad tog clinic d-vine för pris?

• Lorran

Rufsas: Helt ärligt så har jag nästan haft svårt att hitta någon som använder "kakvax". Letade runt lite på nätet när min väninna som jag går hos stack utomlands. Men det kan lika gärna vara jag som inte har erfarenhet. Har ju bara gått hos två.

• Lorran

Som sagt har egentligen ingen aning. Jag är ganska säker på att man får göra det men jag vet inte alls vad som är vanligast. Det finns en annan grejj man vaxar med remsor också. En som jag har fått benen gjorda med en gång som är som en tub med en roller på (ser ut som världens största deo eller limstift) som applicerar vaxet och sen drar man håret med remsor. Den typen skulle jag tro att man inte använder för intimvaxning. Den andra vanliga i den varma lilla grytan är den som har använts på mig med remsor. Anywho så rular kakvax =) Skulle vara kul att veta ändå. Ska googla fram svaret=) Men som sagt jag är inte expert så det kan hända att du har rätt vad gäller det som är vanligast.

• Lorran

Av fortsatt konversation att döma verkar ju båda ungefär lika vanliga.

TOFFI: Hur ont det gör beror på lite olika saker och är självklart även individuellt. Dels beror det på vilken slags hårväxt man har och det blir givetsvis mildare med tiden efter ett par vaxningar då man både blr glesare och rötterna inte blir så chokade. På vissa ställen känns det mer och på andra mindre. På mig själv tycker jag att det känns mest på framsidan precis ovanför "delningen". Detta skulle jag tro är individuellt men som man som förstagångs vaxare kanske tror att det skulle kännas mer på dom mer "vitalare" delarna med tunnare hud, men det tycker inte jag. Gå inte och vaxa dig runt omkring mensdax för då är kroppen svullen och huden är känsligare. I övrigt så känns det ungefär som om du tar en linjal och smätter till på ett ställe. Alltså ingen smärta längre än en halv sekund. Det svider till snabbt som sjutton och sen känns det inte. Vaxaren brukar trycka handen lite på stället och då gör det ännu mindre ont. Man är lite öm i huden resten av dagen. Påminner lite om när man har influensa och blir öm i huden.
    Men om du tvekar så vill jag verkligen pusha dig att göra det.
    Oavsett hur smärtkänslig man är så tro mig, du kommer ALDRIG gå tillbaka till rakning om du blir van vid vaxning. Det är sååå värt det.

• Lorran

Vore btw intressant att veta hur ont alla andra vaxkunder tycker det gör. Ovan inlägg är ju bara mitt perspektiv och utifrån min smärttålighet.?????

• Lorran

Hejja dig, Kapellösa!

Rufsas, men gud stackare, det låter hemskt. Jag vet inte om det kan vara skillnad på olika vaxare också? Provat fler än en? Och som jag skrev ovanför, försök undvika att gå dit när du är i närheten av mensperiod.

Har ingen erfarenhet av laser.

• Lorran

HappyE- Jag brukar också låta en landningsbana vara kvar för att inte känna mig helnaken men smaken är olika. När det kommer till att det skulle kännas genant så tänk att det egenligen inte är värre än att gå till gyn (finns väl endel som tycker det är jobbigt också dock). Men dom gör detta varje dag och för dom är det inte konstigare än att stirra på datorn på kontoret för en annan.

• Lorran

Kapellösa- yay välkommen över till den rakfria sidan. Du kommer bli glatt förvånad när det börjar växa ut igen och det är som att klappa en nyfödd baby på huvudet istället för en igelkott för det som kommer ut är verkligen ludd/fjun. Wonderbar!
    And about the behind...
    Min vaxare brukar skoja om att i stort sett 9 av 10 kunder som hon har brukar luta sig fram och generat viska:
    -Asså det är lite pinsamt men...ja har lixom lite hår där bak...
    Skitroligt varje gång då alla tror att dom är ensamma om detta fenomen och att de skulle vara cirkusfreaks allihopa.
    Skönt att du hade en bra första vaxupplevelse iaf.

Svar på tråden brasiliansk vaxning