-
Men alla brasilianska vaxningar sker väl med sådan typ av vax? Har aldrig varit med om att någon skulle vaxa brasilianskt med remsa? Eller är det bara jag som inte har erfarenhet från det?Lorran skrev 2010-04-14 10:27:15 följande:En väninna som har en liten salong hemma (gör naglar och hud och lite allt möjligt) och vaxar med galet bra varmvax som blir som en kaka. Det ser ut som honungsfärgat stearin som man smätter bort kanterna på med en spatell och sen drar. Skillnaden mellan detta och vanligt vax med remsor är att jag tycker det är snällare mot huden och jag har fått mindre inåtväxta hårstrån och inga utslag alls.
-
Lorran: Men oj! Sorry. Trodde man inte "fick" vaxa intimdelarna med remsa eftersom hela poängen är att det ska vara så skonsamt som möjligt. Då har jag haft tur helt enkelt med mina kakvaxvaxerskor.
-
Men oj! Det låter dyrt! Min vaxerska tar betydligt mindre (425 och är super. Hon tar tom de sista små stråna med pincett. Jag har gått hos henne i över tre år och vill inte gå någon annanstans. Hojta till om du vill ha kontaktuppgifter.fryser skrev 2010-04-14 14:29:38 följande:går hos en i gbg o där använder hon inga remsor.. har själv provat att göra så gotta jag kan med remsor men inte alls lika bra o det har tagit längre tid för hårstråna att växa ut med hennes "kakvax".tyvär verkar det som att dte är mycket dyrare i gbg då det inte finns så många salonger som gör det. jag betalar 590.
-
Nu har jag skickat till dig.
-
Självklart majsemajs!
-
Jag har extremt låg smärttröskel och därför gör det sjukt ont. Nu senast tog jag en halv Tavegyl innan (lindrig smärtstillare) men vet inte om det blev någon skillnad. Trots att det gör förbannat ont så går jag aldrig tillbaka till rakning igen.
Min kompis från USA har lasrat bort håret. Är det någon som har erfarenhet av det? -
Ja, jag har provat andra också och jag är ju väldigt nöjd med min vaxerska så jag vill inte vara "otrogen" mot henne. Och jag vet att det inte bara är under själva vaxningen utan jag får lätt ont annars också. Går aldrig dit när jag har mensen eller i närheten, då skulle jag svimma.
-
Jag planerar att använda laser i ansiktet men när jag var på rådgivning sa de att det var bättre att vänta till jag fött barn. Är inte gravid nu men skulle vilja bli det någon gång i framtiden och då sa dem att hormonerna gör att håret kan växa mer och att man därför ska vänta.fryser skrev 2010-04-15 13:23:23 följande:självklart gör det ont men det är värt smärtan har använt laser i ansiktet men är inte helt klar , har några behandlingar kvar innan det är hårfritt i ansiktet.. ska absolut forsätta med laser i armhålan o bikinilinjen.. ska oxå vaxa allt man kommer åt innan bröllopet..
fryser, var lasrar du dig? Och vad är din erfarenhet kring det? -
Åh, ska kolla spektrakliniken. Gör dem gratis konsultation första gången?
-
Jag skickar namnet till dig Siaradus!
-
Vassego Siaradus!
HappyE, ja, vill du så tar hon bort allt. Jag föredrar att ha en "landningsbana" så det inte blir helt naket. Första gången låg jag och spände mig som fasen och tyckte det var jättejobbigt att hon var där nere och höll på. Nu tänker jag inte ens på om det skulle vara jobbigt. -
Lorran skrev 2010-04-16 11:12:23 följande:[citat]
Skitroligt varje gång då alla tror att dom är ensamma om detta fenomen och att de skulle vara cirkusfreaks allihopa.
-
Jag vaxar mig var femte-sjätte vecka. Det brukar vara ganska lagom.
-
Nej, jag har inte varit där ännu. Kan du vara gullig och kolla det där med om håren kan börja växa vid graviditet eller inte. Isf gör jag det efter jag har skaffat bebisar.fryser skrev 2010-04-28 13:05:17 följande:rufsas har du kolat med spektra? ska dit 1 juni så om du vill kan jag fråga de om du har några frågor jag var på brasiliansk på cosmetics and beautie i fredags o hon är jätte duktig. tar bort det man vill. får en att inte känna sig så obekväm o tar även därbak, dock 100 kr dyrare tror jag andra ställen. ska testa det andra stället som har nämnts här om 5 v får se hur det går. om jag inte blir nöjd så kommer kjag att stanna kvar på C and B o betala 100 kr mer för att det är värt att man känner sig bekväm när dte är en sån personlig del man vaxar..
-
Självklart! Ger namnet här istället om fler undrar.
Hon heter Monika Pic och har nummer 031 - 71 15 290.
Hälsa gärna från Tanja.