• easy tiger

Gästerna i kyrkan...

Det verkar vara så att vi får många gäster i kyrkan och det är ju kul! MEN vi har endast bröllopsmiddag för närmaste familjen. På något sätt känner jag att jag vill hitta på något för de andra efter kyrkan som att bjuda på något eller så... Har ni något förslag? Hade varit kul att kunna visa uppskattning för att de kom, många lååångväga med...

• Svar på tråden Gästerna i kyrkan...
  • ew2011

vi har gjort så att vi har bjudut in arbetskamrater till enbart vigsel men sen får de följa med till festlokalen för att skåla och ta del av de canapeer (snittar) som vi bjuder de övriga gästerna på. Sen är det middag för slutet sällskap. Det uppskattas av dem som önskar komma att de inte behöver åka hem utan någonting.
    Lycka till!

• Jessika81

Är det inte bättre att bjuda på något i direkt anslutning till kyrkan? Tårta och champagne i församlingshemmet kanske? Kan ju bli lite jobbigt att ta med dem till festlokalen och sen ska en del ska åka hem före middagen, jag skulle känna att jag körde iväg dem.

• easy tiger

Har pratat med prästen idag om att bjuda gästerna på något i anslutning till vigseln, visste inte om man fick det, men det gick bra! Vi kommer att bjuda på något utanför kyrkan och "mingla" lite med gästerna innan vi åker till middagen.. Och fint väder har jag ju beställt...!!!! Så det verka lösas sig bra.

Svar på tråden Gästerna i kyrkan...