• Fågelfröken

Köpt kläning från Sweeties?

Har hittat några fina kläniningar på Sweeties.se, men är lite osäker på om man vågar beställa därifrån.

Är det någon som beställt därifrån? Var det bra kvalité på klänningen? kom den i tid?

Det känns som ett säkert företag i o med att de är e-handelscertifierade men jag vet inte egentligen vad det står för :S

• Svar på tråden Köpt kläning från Sweeties?
  • Joseful

Jag har beställt en mått sydd klänning därifrån, den är inte färdig än så jag vet inget om kvalitén men vad jag läst så ska hon vara jätte bra och att klänningarna därifrån ska vara av bra kvalitet och hon är väldigt seriös och det är jag fått intrycket av med då jag mailat med henne!

• annaochmias

De beställer klänningarna från Kina så det är alltså inte de på Sweeties själva som syr upp dem här i Sverige. Kvalitén är nog samma som alla andra Kina-klänningar, d v s bra men självklart inte exakt som originalet (deras modeller är ju kopior av kända märken).

Man kan ju förstås beställa direkt från en Kina-fabrik för det blir ju mycket billigare. Fördelen med en svensk mellanhand är väl dock att du kan prata svenska med dem istället för engelska och sen har väl Sweeties även någon retur-garanti om jag förstått rätt. Men som sagt, det är billigare direkt från fabriken (har hört att Sweeties använder sig av millybridal.com/store/comersus_index.asp).

• Fågelfröken

Tack för era svar.

Ska kolla upp det där med Milly bridal, alltid bra att spara några slantar :)

annaochmias, har du hört någon som beställt från Milly direkt? Tänkte på om de håller leveranstider och sånt.

• annaochmias

Absolut, det finns en tråd (den sjätte i raden) som handlar helt om att beställa direkt från Kina:

brollopstorget.se/Forum-1-81/m3678470.html

De flesta i den tråden har beställt från Milly och från en annan fabrik som heter Landy.

• SnuGry

jag har inte köpt klänning men annat från sweeties och har alltid fubkat jättebra.

• Kasja338

Jag blev besviken på att beställa varor från sweeties.

De är oseriösa, oprofessionella, otrevliga!

(och det verkar sig att vi som Sweeties försöker lura blir allt fler och fler...)

Företaget försöker lura kunder på pengar och ljuger om saker och ting. När man ringer Rebecka eller vad hon heter och vill reda ut situationen lägger hon bara på luren,

Väldigt långsam på att svara mail, otydlig i formuleringar, ingen ordning med fakturering (ordinarie faktura kom aldrig, istället skickades en faktura med påminnelse avgift) . Dom hoppas väl att man inte ska märka sådant och betalar ändå.

Företaget/Rebecka slarvar att registrera återskickade varor (eller gör det med avsikt) och skyller istället på att posten har slarvat bort deras produkt. Hennes girighet är obegränsad, gör vad som helst för att lura kunder och tjäna pengar.

Stor-stor besvikelse och förstörd stämning innanför bröllop!

• I vått och torrt

oj så tråkigt!
    Man blir sååå arg på oseriösa företag!!!
    Borde inte fått den certifieringen om de inte kan hålla en viss standard..
    Jag har fått för mig lite att många oseriösa företag har just denna "stämpel" att gömma sig bakom... 

Svar på tråden Köpt kläning från Sweeties?