• Morsian2011

hjälp. festlokal vid vattnet stockholm???

Hej,

jag ska gifta mig med min käraste sommaren 2011. Vi har dock svårt att hitta festlokal. De kraven jag har är: nära vattnet så att man kan åka båt, gärna max 1000 kr/kuvert, samt att det finns stort utrymme att ha både middagsborden (iaf halvt) kvar då dansen börjar så att de som inte dansar kan sitta. samt att det finns möjlighet att bygga upp en scen för underhållning som sker under middagen. har ni några tips?
    Jag gillar ej sådana slott/herrgårdar där det finns väldigt gammaldags ofräsch inredning med gamla tavlor som föreställer människor, det är inte alls mig. det bästa om det är "fräscht" och vitt... men är anpassninsbar.

• Svar på tråden hjälp. festlokal vid vattnet stockholm???
  • trollsländebrud

Jag tittade på ett ställe som hette valvet och det kunde man hyra genom annorlunda catering (googla på det så komme det upp). Jag har för mig att det var lite dyrt, och man var tvungen att ta vissa delar från dom men kolla upp det iallafall. Det låg vid vattnet på Skeppsholmen. Dom hade även andra lokaler. Valvet såg jättefint ut på bilderna på hemsidan, men vi var aldrig där och kollade. Kanske passar det inte er med tanke på att ni ville ha vitt men kolla... :)

• millonet

Vi åt middag på Sjöpaviljongen vid Alviks strand, urgod mat och fin lokal! Där hyr de ut övervåningen till bröllop och fest, ser jättefint ut! Gå dt och ät och se vad ni tycker!
    Lycka till!

• Nordiskbrud

Har för mig att den här tjänsten är rätt bra www.bokalokal.se/

Var i Stockholm vill ni vara? Centralt eller utåt kusten eller Mälaren? Om ni vill vara central så kan det ju vara ett alternativ att vara på hotell Hasseludden eller något annat ställe på Djurgården. Båtar går att hyra oc gästerna kan ju möta er på bryggan eller så har ni fördrinken på båten. (Har varit på bal när vi gjort så och det var fantastiskt!)

• dinolisa

Jag var på bröllop förra året på Blue hotel på Lidingö, det ligger precis vid vattnet, jättevackert. Där fanns en "lounge" i samma rum som dansgolvet och matsalen låg alldeles bredvid. Jag kan verkligen rekommendera det!

• Cylt
    trollsländebrud skrev 2010-02-24 14:37:52 följande:
    Jag tittade på ett ställe som hette valvet och det kunde man hyra genom annorlunda catering (googla på det så komme det upp). Jag har för mig att det var lite dyrt, och man var tvungen att ta vissa delar från dom men kolla upp det iallafall. Det låg vid vattnet på Skeppsholmen. Dom hade även andra lokaler. Valvet såg jättefint ut på bilderna på hemsidan, men vi var aldrig där och kollade. Kanske passar det inte er med tanke på att ni ville ha vitt men kolla... :)
    Vi tittade på den lokalen, den är rätt cool - hade vi gift oss i oktober hade den varit klockren - då det inte finns några fönster. De har en annan lokal, också på Skeppsholmen, som heter Kolsjulet (vill jag minnas) den var fin, fräsch och dessvärre bokad när vi ville ha den. De verkar rätt angelägna om att kunden ska bli nöjd - de bygger barer och scener som man vill; har ingen aning om priser dock. Kan vara värt att kolla?!
  • FramtidaFruSandberg

Var i stockholm vill ni ha tips? jag har tips på lokaler i sigtuna

• classy

Stallet ( Tekniska museeumet på djurgården )

Aquaria ( vattenmusseumet på Djurgården )

Valvet ( skeppsholmen, utomhus i stora tält, gäller att det är bra väder... )

Pontus by the sea

Josefinas

Rest J

Hör av dig om du vill ha mera tips, finns några mer på lut...

Lycka till!

• Bröllopsringen

Vi håller med Classy,
    Aquaria är kanon får bröllop. Man kan ha med sig egen alkohol och catering. Fördrinken kan man ta inne i akvariet och sittningen i deras fina lokal med anslutande altan vid vattnet.
    Där finns det möjligheter att komma med båt om man så önskar.

Mvh
    Bröllopsringen.se
    brollopsringen.wordpress.com/

Svar på tråden hjälp. festlokal vid vattnet stockholm???