• sun moon

Var ska ni åka?

Behöver tips och råd från er som ska eller har varit på bröllopsresa.

För er som har varit iväg:

Var åkte ni?
    Vad var det bästa med ert resmål?
    Vad var det sämsta?

För er som ska resa undrar jag:

Var ska ni resa?
    Varför valde ni att resa dit?

Jag är väldigt tacksam för alla svar jag kan få.

• Svar på tråden Var ska ni åka?
  • TC och CC

Vi ska åka till Maldiverna!!! Har hört många som varit där att det är helt fantastiskt fint!! Jag tänkte passa på att ta dykcertifikat där och om ni gillar att dyka eller snorkla är det fantastiskt fina koraller där tydligen!! Det finns ju otroligt många öar att välja på och alla är pyttesmå så en bungalow med havs vy är garanterat :)

• Nordiskbrud

Vi gifte oss 6 februari och jag är i tagen med att planera vår bröllopsresa som går till Skottland i början av sommaren då det är vackert där och då kan vi få barnvakt eftersom mamma o pappa har semester

Skottland har varit vår gemensama dröm som framtida boeende sedan vi träffades så det var ett lätt val att bröllopsresan skulle gå dit! Det är verkligen "vi". Vi är inte så mycket för sol/bad så de klassisa ställena föll bort Skulle varit skönt men mer som en "vanlig" semester.
    Sitter nu och bläddrar i lite brochyrer och sidor på nätet för att hitta mysiga B´nB och romantiska slott! Längtar....

• Pumpkin

Var åkte ni? Vi bilade runt i Kalifornien i 3 veckor.
    Vad var det bästa med ert resmål? Variationen. Man hinner se och uppleva mycket på en sån resa.
    Vad var det sämsta? Absolut ingenting. Det var vår drömresa innan vi åkte och det blev verkligen en fantastisk resa.

• Superstarfia

Vi ska åka till Capri. Tack vare min sambos underbara kompis på www.bortabra.se som hittade ett billigt mysigt hotell till oss..

vi blir borta 2 veckor direkt efter bröllopet...

• Malla och Mojje

Vi kommer att direkt efter bröllopet göra en miniresa (4-5 nätter) till Barcelona för att pusta ut och mysa. Vår riktiga resa blir i vinter och den går till Afrika. Vi vet inte exakt vart än, tanken är dock att vara borta i två veckor och köra hälften safari och hälften sol och bad.

Anledningen till att vi valde Barcelona var att det är en stad vi tycker om och att man får både kultur, puls och hav. Jag är intresserad av arkitektur också..

Safari är en dröm för oss båda och gör vi det inte nu så kommer vi nog inte få till en sådan resa på länge... (vi har inga barn än) Jag är dykare och hoppas även på att få till lite dykning under denna resa!

Hade vi inte velat uppleva just safarin hade jag velat åka till något rent strand-paradis - typ Maldiverna eller nåt. Gärna någonstans där dykningen är bra!

• 100703 M och B

Vi gifter oss 3 juli och åker till Malaysia/Borneo 6 juli. Först 4 nätter i Kuala Lumpur, sen 13 nätter på ett riktigt lyxigt hotell på Borneo, 3 nätter på ett nature resort (orangutanger!) och avslutande 5 nätter på ett mysigt hotell innan hemresa den 1 augusti.

Jag har ett par vänner som gjorde ungefär samma resa för några år sedan som sin bröllopsresa och de åkte tillbaka efter ett och ett halvt år igen.

Hoppas jag blir lika nöjd!

Det går att bara lyxa och ligga på stranden, snorkla, dyka, åka turer på floderna, i djungeln, vandra upp på berget och en massa andra saker.

Här är allmän information om Sabah (provinsen på Borneo): www.sabahtourism.com/sabah-malaysian-borneo/en/home/

• UBW

Vi ska gifta oss 29 maj och som det ser ut nu så kommer vi några dagar efter det åka en halvvecka till Budapest, det är en fantastiskt vacker stad. I höst kommer vi att åka en vecka till New York (för att det är världens bästa stad och min sambo har aldrig varit där) och bila runt en vecka i New England (för då är New England som vackrast)

Svar på tråden Var ska ni åka?