Kontanter/presentkort
Vi tänkte skriva i vår inbjudan/info blad att vi önskar oss bidrag till bröllopsresa men ska man då önska sig kontanter eller presentkort från ett visst ställe?
Vad är bäst?
Vi tänkte skriva i vår inbjudan/info blad att vi önskar oss bidrag till bröllopsresa men ska man då önska sig kontanter eller presentkort från ett visst ställe?
Vad är bäst?
Samma dilemma som för oss. Men vi har inte skrivit ut något speciellt om det. Vi har skrivit ihop ett litet rim om att det är en gåva att de förgyller vår fest, men om man ändå vill ge en present så är ett bidrag till vår bröllopsresa väldigt uppskattat. Sen kommer vi inte skriva ut något mera kring det. Vi får väl hoppas då att de som ger, ger kontanter för presentkort på olika resebutiker ger nog ingenting då bröllopsresan redan är bokad.
Ett bröllopspar jag känner skrev ut kontonumret på sin inbjudan, men det tycker jag känns lite girigt. Men det kan ju oxå funka.
Mmm...funderar på nått rim om det, har läst flera bra här på forumet...men kanske presenkort på resia, men hörde att dom tar massa avgifter så det inte blir mycket kvar av pengarna, om man nu får några.
Vi skrivit följande på vår bröllopshemsida:
Vi har grubblat och funderat
och vårt hushåll noga studerat.
Man kan snabbt konstatera,
att vi inte behöver mera!
Vår önskan är att gå hand i hand,
som äkta makar på en solig strand.
Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla
Litet öre hjälper mycket,
skänk en slant efter eget tycke!
Tack till släkt och vänner,
o alla som vi känner!!
Presenttips: Resecheckar hos Ticket
Hur fungerar detta med p-kort?? Vi har ju redan beställt våran resa men det vore ju kul att få p-kort och hjälp med resten..men hur blir det då..kan man typ lösa in p-korten..
Presentkorten på resia gäller i 3 år!
Vi hade rim och sen tips också om att vi önskade oss bidrag till resa osv.
Fast vi kommer och ta kuvert med pengar mest troligt, vi har inte så mycket till val just gällande den punkten, vår kultur har att man skänker pengar på bröllop om inte brudparet önskar sig annat.
Ni kan kontonummer så sätter folk in pengar där, det är många som gör det som jag har sett, då kan man va anonym eller sätta namn liksom. Annars presentkort och då skriver ni kanske i tips, presentkort liksom.
Presentkort på Forex är ju en ide' annars...