• LindaAndreas

Inte barn på bröllop?

Hej,

Vi funderar på att välja "ej barn på bröllop", men hur skriver man det i inbjudan på ett fint sätt?

Någon som har erfarenhet eller bra förslag?

//Linni

• Svar på tråden Inte barn på bröllop?
  • LindaAndreas

Läste precis i en annan tråd och fick svar på min fråga

• Dolly84

Varför är det så många som inte vill ha barn med på sina bröllop? Visst, jag vet hur barn är. Men vi bryr oss inte, ser det inte som våran uppgift att underhålla dem, fast självklart fixar vi annan mat till dem.

• Joseful

vill heller inte ha barn på festen.
    våra kommer vara med fram tills middagen är slut, känns inte som att jag kan slappna av med massa barn runt om och det är ju en vuxen fest, tycker inte alkohol och barn går ihop.

• JessicaJnsson

Jag tycker det är upp till alla föräldrar att bestämma hur dom vill göra.

• Linna77

Vi har skickat med små lappar om att om man har möjlighet : lämna barn med " spring i benen" hemma. Givetvis är alla välkomna till vårat bröllop om man inte kan hitta barnvakt, men önskade också en "Vuxenfest". Våra 2 kommer dock att vara med då alla potentiella barnvakter ju är bjudna. Dock kommer mormor och farmor att hålla koll på dem!! Valet att ha barn med på festen tycker jag är helt upp till brudparet. Det är ju faktiskt deras/er dag och ni ska minnas den med glädje!!!

• CeKe

Vi skrev: Barn +är välkomna till kyrkan. På kvällen är det fest för våra vuxna vänner. Ammande barn är givetvis välkomna.

• NiVi

Vi ska skriva typ "Barn är hjärtligt välkomna på vigseln men har sedan roligare hos barnvakten. Även familjens egna barn kommer följa det exemplet efter middagen. Ammande barn får givetvis stanna hela kvällen" Vi har valt att inte ha några barn på festen för att det skulle bli så väldigt många barn (närmare 20 st) i åldern 2-4 år. Det skulle ta alldeles för mycket plats med alla barnstolar och vi har inte tid att fixa speciell mat till barnen osv.

• Linfröt

Denna dag ser vi fram emot att fira med våra vuxna vänner och familjer!

• 1 Grevinnan

Vi vill inte ha med barn på vare sig vigsel eller fest, då vi anser att de inte kan vara tysta och snälla utan kommer störa.
    Vi formulerade oss såhär i inbjudan "Barnen träffar vi gärna en annan dag"
    Så har vi lite mera utförlig info på vår hemsida att bebisar som ammar såklart får följa med.

Men inte är det lätt inte, säkert någon som blir stött. Men vi satsar ca 130 000 kr på denna dag och då vill vi ha det som vi vill utan barnskrik, förhoppningsvis förstår de flesta det.

Svar på tråden Inte barn på bröllop?