• Midvinterflicka

Papper till inbjudningskort

Leter efter snyggt och billigt papper till inbjudningskort. Gärna färdigskurna kort men i annat fall får jag köpa mig en pappersskärare om jag inte hittar något bra alternativ.

Letar efter vita kort, kvadratiska till inbjudan, och rektangulära till festhäftet. Gärna med lite struktur, tänkta embossa ett monogram på dem.

Har varit och kollt på Panduros hemsida, men de är ju så himla dyra!

Någon som kan rekommendera någon bra nätsida där de säljer pappersprodukter?

• Svar på tråden Papper till inbjudningskort
  • Ezna

Jag har beställt mina från Panduro, de har rabbatt nu! :)

• Ezna

Rabatt ska det vara förstås! :)

• Steven och Johanna

matton har samma grejer som panduro men billigare! vi köpte vårt där.

• Bröllopstårtan

Vi köpte våra kort på bokia, de har färdiga kort med kuvert till bra priser och i massa olika färger och storlekar.
    Köper man ett visst antal så får man rabatt.

• annaochmias

Googla (med svenska inställningar) på scrapbooking så får du upp huuur många svenska nätbutiker som helst som har jättevackra papper. Många har även färdiga kort och kuvert att köpa.

Ett ex på svensk nätbutik är www.weralena.se.

• NoCh

En fråga när man köper egna kort, jag kanske e dum men hur gör ni med trycket?

Trycker ni texten på ett separat papper i skrivare som ni lägger in i kortet?

eller skriver ni för hand?

vi har oxå tänkt att köpa egna kort o fixa texten själv för att hålla kostnaderna nere.

• Bröllopstårtan

Vi köpte ett benvitt finare papper som var något tjockare och skrev texten där och skrev ut det på skrivare.
    Sedan klippte ut och limade in det i det färdiga kortet.

• Mimsa

Jag var just och köpte papper till våra inbjudningskort igår :) Jag köpte från Matton (finns i Malmö, Göteborg och Stockholm, har även nätbutik), och jag hittade stora snygga ark där för 7 kr styck. Vi ska också göra kvadratiska kort och jag får ut tre stycken dubbla kort på 14x14 cm från varje ark, så det blir ju bara drygt 2 kr per kort. De är inte helt släta utan har lite struktur. Jag köpte dem i cremefärg, men de fanns även i kritvitt och flera andra färger.
    Hur ska du göra med kuvert? Svårt att hitta snygga kvadratiska kuvert i hyfsad prisklass tycker jag...

• Midvinterflicka

Jag funderar på att göra kuvert av presentpapper, alternativt tapet!

• mica82

vi ska ha kvadratiska cellofan kuvert. Stavas det så? De kostar ca 1.50 st. har jag för mig...

jag tänkte köpa dubbelvikta kort på Matton men de var mycket dyrare där än i den lilla ljuvliga pysselbutiken My cards som jag hittade Hisingen i GBG.

Svar på tråden Papper till inbjudningskort