• MrsCoverdale

Hjälp!

Vi har ett litet problem vad gäller gästlistan.
    Min släkt är för det första ganska stor (ca 65pers) och dessutom är vi alla ganska tighta. Dvs vi har dels vuxit upp tillsammans och vi har alltid delat stora dagar som bröllops osv med varandra.
    Hans familj bor i ett annat land, är inte så många till att börja med och min m2b är tveksam till att alla kommer att ha råd att komma. (vi kommer sticka till pengar till biljetter för närmaste familjen)

Vi har funderat på att ha två fester, en här i Sverige och en där MEN det har inte VI råd med.. =(

Vad gör man, kan man verkligen ha en fest där min släkt utgör typ 80% av gästerna??? Vill inte stryka gäster från min sida.. Det är lite av en: "alla eller ingen"-situation vad gäller kusinerna tex..

Råd mottages tacksamt! Jag kommer som ingen vart med mina funderingar.

• Svar på tråden Hjälp!
  • uppochhoppa

Kanske någon typ av eftersläpp för slkt som inte är så nära? Om de bor i samma stad och ni har kyrkbröllop kan de ju vara med på vigseln och sen komma till tårtan? Så kan ni ha närmre släkt o vänner på en tight middag och sen mer tal och spex vid tårtan och därefter fest? Spontan tanke för att få råd med att alla ska vara på plats.

• annaochmias

Klart ni kan ha olika antal procent gäster från respektive sidor! Du ska ju inte behöva utesluta människor du vill dela er dag med bara för att han har färre som kommer.

Nä, kör ni på 80-20, det kommer bli så bra så!

Svar på tråden Hjälp!