• Rapsbrud

    Spara ett inbjudningskort?

    Blev lite nyfiken om det är någon mer än vi som gör en extra inbjudan till sig själv, till sitt eget bröllop? Så man kan spara och ha kvar en inbjudan som minne & inte skicka iväg alla alltså?

  • Svar på tråden Spara ett inbjudningskort?
  • pettan

    Så har vi oxå gjort! Vill precis som du säger gärna ha det som minne!

  • PannePann

    Vi kommer beställa ett extra kort som vi har kvar till oss själva, samma sak med vigselprogram och festprogram.

  • Honey bunny83

    vi gör som er andra:)

  • MarieFredrik

    Ja så kommer vi också att göra! Ska lägga alla mina minnessaker från bröllopet i en vit låda med ett brett rosa sidenband runt, allt enligt temat! ;)

  • Rapsbrud

    Kul att fler har tänkt som vi.

    MarieFredrik: Vilken fin idé! För mig skulle det bli en vit låda med lila sidenband i så fall. Vad ska du lägga i lådan mer än inbjudningen?

  • Megi

    Så gör vi med, vill ha kvar lite av allt från bröllopet, förutom maten hihii =)

  • QueenT

    Vi(läs jag) har oxå tänkt göra en extra inbjudan som man kan spara. Vi ska snart ha dop för lilltjejen, gjorde en extra inbjudan och la i hennes bok "mina första år". Tänkte att det kanske kan vara kul för henne när hon blir större. :)

  • Rapsbrud

    QueenT: Bra tanke, tror säkert hon kommer uppskatta det när hon blir större. Det hade jag gjort i alla fall.

  • Uppsalabrud2010

    Vi har också sparat en. Fast vi hade 10 olika utföranden på kortens framsida så det var lite svårt att välja!

  • QueenT

    Rapsbruden: Ja, jag hade oxå uppskattat det. Och jag hade uppskattat om min bok om de första året hade vart ordentligt ifylld, det är luckor lite överallt. Kommer ihåg hur kul man tyckte det var att bläddra i den där när man va mindre, en bok om MIG! :) Jag har varit riktigt duktig och fyllt i skruttans bok, ligger i fas. Bara lite bilder som ska framkallas och sättas in. Nu vart det väldigt OT men.. :D

  • April 99

    kommer också spara ett inbjudningskort m.m. i en ask som jag tänkte scrappa allt enligt temat med vitt och grönt :)

  • April 99

    har även tagit kort på inbjudningeskortet som åker in i det jag ska scrappa bröllopsbilderna sen :) gjorde det på kortet jag gjorde till kompisarnas bröllopsgratulationskort och dte är fint...

  • Nordiskbrud

    Vi har några av över av allt Inbjudan, tackkort, placeringskort, vigselprogram och festhäfte. Tänkte även göra så fina lådor med detta i till barnen så de kan få när de blir äldre och då även skriva lite om vilka blommor vi hade, vilka vi anlitade etc. Själv hade jag tyckt att det varit kul att få något sådant från våra föräldrar - nu var det mest att de inte kom ihåg eller hade haft ett enklare bröllop...

  • Rapsbrud

    Nordiskbrud: Samma här, mina föräldrar gifte sig borgligt på 70-talet med bara 2 vittnen så det var lite annorlunda mot hur vårt bröllop kommer se ut.

    QueenT: Vad kul! Håller med dig om att man tyckte det där med en bok om sig själv var rätt roligt när man växte upp. Kul för din dotter sen när hon blir stor.

Svar på tråden Spara ett inbjudningskort?