• Joseful

Brudbukett...?

Nån som har ett hum om vad en liknande bukett kan kosta? (i mitt galleri)
    Håller på och gör upp en budget med de resterande sakerna...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:04
    den första buketten kanske jag ska skriva! :)

• Svar på tråden Brudbukett...?
  • FiaLottaoälsklingen

det är mkt svårt att säga, det beror lite på var i landet du bor
    dagspriset på rosorna och liknande.
    det verkar vara ganska många och stora vita rosor i,hypericum (de rödbruna bären) och pärieklocka och grönt vad jag kan se. skulle gissa på att den kommer hamna runt 1300-1500 åtminstonde eftersom den är droppformad vilket gör att mer blommor behövs och det krävs endel jobb för att få den snygg och framförallt hållbar så att blommorna sitter fast.

lättast är att ta med bilden och gå in till en blomsterbutik där du bor och be om en ungefärlig prisbild

• mittid

Jag skulle säga drygt 1500:- upp till 1800:- kanske, beroende av vilken ros du väljer, de kostar ju lite olika. Min var mindre, färre men dyra rosor iof. och kostade 1200:- Vart du bor är också avgörande för priset för butiker har ju högre hyror i storstäderna och så har personalen oftast lite högre lön där.

• Himan

Var i helgen hos en florist (som jag hört ska vara ngt billigare) och hörde mig för om bukett och corsage. Har oxå önskningar om en liknande bukett, fast blandade vita blommor och olika sorters struktur med murgröna fick ett pris på omkring 2000 kr....

• Ne11ie

Fin bukett

Jag hade också en dropformad bukett Som tidigare skribenter redan har kommenterat så beror priserna helt på var du bor och vart du vänder dig. Jag gick till två olika ställen och frågade om samma bukett, och fick två helt skilda priser. På ena stället skulle jag ha fått betala ca 2300 och på det slutliga stället hamnade slutpriset på ca 950. Detta berodde dels på läget på butikerna :)

• Joseful

Jag bor i en ganska liten stad.

Jag tror jag kommer vilja ha en sån som på bilden men kanske något smalare, alltså inte så mycket blommor och sen andra färger.
    Ska fråga en jag känner som är utbildad florist om kan göra den då borde det väl bli billigare?

• passionsblomman

Arbetet är sällan en särskilt stor del av priset, och det är väl det du räknar med-att hon gör den gratis åt dig? Ska hon handla blommorna utan att ha egen firma blir de lika dyra som för dig.
    Är det väldigt viktigt hur många hundralappar det kostar? Jag tycker annars du ska leta mer utifrån att du känner förtroende och att floristen verkar kunnig och kvalitetsmedveten OCH att ni förstår varandra.

Beroende på blomsorter, antal, butik och så vidare så hamnar din bukett förmodligen mellan 1200 och 2000 kr. Sätt undan 2000 så blir det ju en glad bonusöverraskning ifall de pengarna även täcker coursage och tärnbukett...

Joseful skrev 2010-03-01 19:21:48 följande:
    Jag bor i en ganska liten stad.Jag tror jag kommer vilja ha en sån som på bilden men kanske något smalare, alltså inte så mycket blommor och sen andra färger.Ska fråga en jag känner som är utbildad florist om kan göra den då borde det väl bli billigare?
  • mittid

En viktig kvalité i detta sammanhang är att den faktiskt håller ihop... har hört någon som drabbades av att blommorna föll ur en dropformad bukett innan vigseln var genomförd. I min buket satt blommorna som berget och den höll sig superfin i en hel vecka, då vattnade den sparsamt i hållaren.

Svar på tråden Brudbukett...?