• Sirion

Trollhassel

Hej!
    Jag undrar om någon vet var man kan få tag i trollhassel för bordsdekoration mm i södra Skåne. Butik eller vart man kan plocka själv spelar ingen roll. Börjar känna lite smått panik då jag tänkte ha dem även på inbjudningskorten.
    Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Trollhassel
  • Sebastiána

Jag har köpt trollhassel i en blomsteraffär på gågatan i Malmö, hade det istället för påskris eftersom min pojkvän är allergisk. Jag har gått förbi tusentals gånger men inte tänkt på vad affären heter. Inte minns jag vad det kostade heller.

• millonet

Vet nån vart jag kan få tag på det i Stockholm 'billigt', alt i Norrtälje trakten?

• Flotten

Har ALDRIG sett trollhassel(gula tofsar på grenarna) i en blomsterbutik, däremot ormhassel(korkskruvsliknande grenar)

• Philippine

Kolla om det finns någon du känner med ormhassel i trädgården, om du kan ta kvistar därifrån. Då blir det billigare än billigast. :)

• Sebastiána
    Flotten skrev 2010-04-28 14:40:43 följande:
    Har ALDRIG sett trollhassel(gula tofsar på grenarna) i en blomsterbutik, däremot ormhassel(korkskruvsliknande grenar)
    Stämmer. Många säger fel, inklusive jag och en del blomsterbutiker.
  • Sirion

Tack för korrektionen, ska komma ihåg detta :) och tack för tipset om trädgårdar. Ska gå på ormhasselsjakt och se om jag får napp :D

• Cherrygirl

De torkade kvistarna med ormhassel som finns här omkring mig att köpa är kalas byra typ 125kr grenen.

så jag tror att det blir billigare att åka till typ plantagen och köpa en buske och sedan ta grenar ifrån och torka dem.

Ormhassel växer dock väldigt sakta så de som har de in trädgården kanske inte vill dela med sig av dem, om de inte har en väldigt stor buske vill säga!

• millonet

Överlycklig! Idag ville en av mina tärnors mamma ge mig av sin trollhassel!! Så nu har jag massa, och gratis! Vilken tur!  Jag ska definitivt köpa en egen buske, det är så vackert!

Svar på tråden Trollhassel