• scarborough81

vet inte hur jag ska göra med mina svenska kusiner..

har bjudit deras föräldrar, men jag har inte mycket kontakt med kusinerna. Min M2B har bjudit sina på ena sidan, inte den andra pga andra orsaker. Hade bjudit mina engelska men de kommer inte, inte heller min moster. Dessutom får man vara max 60 i lokalen vi är nu 48. Mina kusiner är 7 plus ev partners och barn.
    Runt 20 pers till med barn alltså..hur ska jag göra?

• Svar på tråden vet inte hur jag ska göra med mina svenska kusiner..
  • Oktoberbrud2010

Vill du bjuda dem? Känns det viktigt att de är där på er stora dag, om inte så låt bli att bjuda dem!

Nu kommer jag ju själv att bjuda in min ena kusin och hennes barn, men inte min kusins syster (dvs min andra kusin), helt beroende på att jag inte umgås med henne. Säkert helt åt skogen om man tänker etikett, men så blir det ändå.

• scarborough81

Jo men vad säger deras föräldrar.. min faster och mina farbröder då?
    Vill inte skapa dålig stämmning på bröllopet.. det är ju vår dag..

• Oktoberbrud2010

Ja jag vet inte riktigt, men jag tror att om du inte bjuder in någon av kusinerna på den sidan så är det mer lättsmält än om du bjuder in vissa men inte andra.

tyvärr så har väl folk en massa idéer om hur andra ska göra på sin bröllopsdag. Men samtidigt så är det ju ni som lägger ut pengar och har fixat lokal. Tror inte att det är någon bra idé att bjuda in fler än vad lokalen rymmer...

• Leilani

Eftersom ni bara får vara 60 personer i lokalen så kan du ju använda det som ursäkt faktiskt. Det kommer jag använda till en del som kanske förväntar sig en inbjudan men av olika själ inte kvalats in bland dem vi ska bjuda.

• Nordiskbrud

Bjud kusinerna men inte deras barn. Så skulle jag gjort. Nu är det ju iof ni som drar gränserna men personligen tycker jag att det är lite märkligt om man bjuder in vissa kusiner och inte andra, å andra sidan kanske de redan reagerat på att inte bli bjudna och känner att de nu blir bjudna pga att andra tackat nej, inte heller så kul.

Svar på tråden vet inte hur jag ska göra med mina svenska kusiner..