Inlägg från: Hillena |Visa alla inlägg
  • Hillena

MAJ 2010 del 5

Oj vad längesen det var som jag skrev här *skäms* men jag har läst desto oftare. Härligt att höra hur det går framåt med allas planer.

Själv börjar jag nog känna mig lite stressad redan, men jag vet inte vad mer jag kan göra nu som inte är gjort än...

Läste om att ni pratat en del om slöjor. Jag var verkligen anti slöja men när jag var och provade min klänning så sa hon som hjälpte mig att jag skulle prova med en slöja till och då kändes det helt plötsligt så rätt! Så nu ska jag ha en kort slöja med lite pärlor i. Har axellångt hår så jag kan inte ha någon superavancerad så då känns det lite festligt att ha slöja i kyrkan.

Har beställt skor från en sida på nätet och ska få dem nu snart, känns såå spännande. Hoppas bara att de passar för man får inte skicka tillbaka eftersom de är måttbeställda.

• Hillena

Beställer från Matildas fest. Jag har beställt ett par med öppen tå och framtill är det ett strasspänne. Dumt nog tog jag inga med vristband, vilket jag ångrar enormt mycket nu men jag hoppas att de funkar ändå. Fick betala 510:- med frakt

• Hillena

Vad gäller skor så har jag beställt mina på nätet, mätte fötterna och chattade med en av personalen. 3 veckor senare fick jag skorna och de satt superbra på min fot. Är såå nöjd!
    Så ibland ska man våga chansa. Jag tänkte som så att om skorna inte passar mig så kan de alltid säljas.

patrikoannika skrev 2010-03-10 06:33:29 följande:
    Jag köpte en axelbandslös BH, trosa till det, strumpebandshållare och strumpor på en butik i Göteborg. Kostade 2100!! Men det var så fint, passform som inte går att jämföra med Lindex, fantastiskt material och superb service! Så det unnar jag mig faktiskt till bröllopet. Har aldrig, och kommer troligtvis aldrig att köpa så dyra underkläser igen, men till bröllopet så fick det faktiskt kosta nästan vad det ville. Skor däremot har jag fortfarande inte hittat. Har kollat lite på nätet, men jag är lite skeptisk till att inte prova innan. Några tips?
  • Hillena

Här är min historia om hur vi träffades;
    Hade bestämt mig att vara singel ett tag efter att det tog slut mellan mig och min fd sambo. Hade skaffat min första egna lägenhet och jag njöt av att vara själv.
    Var och tränade en dag och såg en supersnygg kille, han flörtade lite och jag försökte att inte avslöja mitt intresse. Nästa gång vi sågs på gymmet vågade han prata lite med mig och någon dag senare skrev han till mig på facebook. Efter ca en vecka ringde han mig på mobilen och frågade om han fick bjuda hem mig på middag. Jag chansade och efter den middagen har det varit vi.

Detta var i oktober -08 så det har gått fort! Förlovade oss september -09 och nu 29 maj -10 gifter vi oss!

Livet är bra härligt ibland :) Vi passar som handen i handsken och njuter av varje dag tillsammans.

• Hillena

Guuuud vad spännande det låter! Vill läsa allt här sen. Undra när jag blir "hippad"?
    Kommer ni andra att bli "hippade"?

Ang. budget så har vi satt 50 000:- som max men lär nog hamna på max 40 000:-. Sambon är kock så vi får billig mat från hans jobb vilket gör mycket i budgeten.

Har ni lite tips och ideér på småsaker som man lätt glömmer bort så kom gärna med dem. Är sååå rädd att jag ska glömma något men intalar mig själv att något tokigt faktiskt kommer att hända och att allt inte blir helt "perfekt"

gutebrud10 skrev 2010-03-25 12:10:34 följande:
    Stort grattis Emsan, så härligt med ett tillskott i familjen, håller tummarna för att det går bra.Beklagar sorgen tatto, inte kul när sånt händer.Nu är det dax, fick ett brev i lådan igår där det stod så här:Kvällen den 25 mars ska du infinna dig på ängelholms flygplats kl.18.45Packa en väska med följande: (högst 10 kg)Medföljande biljettbadkläderhygienartiklarpassen bärnstenen partyoutfit3 underklädersombyte1 klädesombytesolglasögonÅk i sköna kläderDu kommer vid något tillfälle under helgen känna:kyla, pirr, blött, mättnad, rysningar och hög pulsOBS!!! närvaron på denna resa är inte valfri.Det är ju den 25 idag!!!!Undrar vad som ska ske under helgen men jag hoppas det kommer bli helt fantastiskt. Nu ska jag börja packa så återkommer jag efter helgen och avlägger rapport.Ha det skönt i vårsolen
  • Hillena

Martinaa- vilka kloka ord, ska genast sluta oroa mig :) Dagen kan ändå inte bli annat än perfekt för det är ju ens bröllopsdag!

Fröken Strössel- härligt att du känner dig så nöjd med klänningen och allt som hör till!

Igår var jag och hittade en fin väska som jag ska ha på bröllopet, men när jag kom hem så var det inte exakt samma färg som skorna (har inte klänning hemma än då jag hyr) så jag vet inte om jag ska byta den till en helt annan färg istället...hmm

• Hillena

Gutebrud - det lät som en alldeles underbar möhippa! Jag gillar inte att skämma ut mig och hoppas verkligen att jag slipper det på min möhippa så en sån som du fick hade passat mig ypperligt!

Martinaa - vilken fin text ur Bibeln. Har du tips på var man kan hitta fler texter i Bibeln om kärlek och äktenskap? Är inte så påläst när det kommer till Bibeln..

• Hillena

Fröken Strössel - skulle man kunna få smygkika lite på ditt festhäfte? Känner att jag har sån idétorka när det kommer till detta. Vill ha ett roligt festhäfte som gästerna faktiskt uppskattar och inte bara läser vad det står om dem själv i.

• Hillena

Tack för tipsen fröken strössel, förstår absolut om du inte vill dela med dig än av ditt festhäfte.

Jag hoppas verkligen att jag får en möhippa, men en lugn sådan. Dricker nästan aldrig och gillar inte att göra bort mig. Undrar vilka som kommer vara med, om de tänker på att bjuda alla tjejer eller om det bara blir min vänner.

Nu är det snart april och min ring ska vara klar snart. Som jag längtar, hoppas bara att jag blir nöjd med den då jag inte har valt någon färdig ring utan bara förklarat hur jag vill att den ska se ut.

Moule - riktigt snygg klänning! Blir nästan avundsjuk!

• Hillena

Jag tycker att din klänning är alldeles underbar. Du ser inte alls utklädd ut. Livet på klänningen är fantastiskt fint med alla broderier och kjolen ser lätt ut även om det kanske är tungt. Jag tycker inte att du ska ändra något alls med den men det är du själv som ska bara den så för dig ska det kännas 100%.
    Hoppas att du blir nöjd och känner dig så vacker i din klänning som du faktiskt är!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5