MAJ 2010 del 5
Hej!
Ny här. Vill gärna bli inlagd i listan. Gifter mig 22 maj kl.14.30. Jihoo!!
Hej!
Ny här. Vill gärna bli inlagd i listan. Gifter mig 22 maj kl.14.30. Jihoo!!
Moule, jag tycker också din klänning är fin! Jag skulle nog prova mer än att kolla på foton, gå runt och försöka dansa lite ändå... Men visst är det svårt! Jag har äntligen lyckats bestämma mig för att ha min mors klänning fr 1969. Känns bra nu! Har fixat till den lite själv så att den passar mig. (Finns i mina bilder) Men ett antal timmar har ju spenderats framför spegeln!
I helgen som var blev jag hippad!! Jag var hemma i Sverige över helgen och hade varit väldigt upptagen med att boka in dater med mina vänner medan de hade varit upptagna med att planera detta. Så jag blev totalt överraskad blåögd som jag är, när de var samlade nästan allihop! Tårarna sprutade och jag var så upprymd hela dagen! De hade även fattat grejen helt och hållet när jag har sagt att jag inte vill ha någon möhippa, och då förstås menat pinsamheter på stan. Så dagen innehöll fantastisk brunch, relaxavdelning m ansiktsmasker, bubbelpool och ångbastu, mera mat, mycket vin och bubbel och mycket mycket dans till in på småtimmarna. Fick även måla ett porträtt av min blivande man, ska bli intressant att se vad de ska göra med detta!! Så nu sitter jag här med en muskelinflammation i ryggen pga av dansen (tror jag!) men det var det värt!!
Åh, hade ingen aning om hur man skulle göra för att andra ska kunna se bilderna, men nu tror jag det ska funka! Är för övrigt väldig förälskad i mina skor! :) Imorgon blir det hunting för kläder efter mannen, vad han ska ha under kostymen.. kan ju bli ett projekt som heter duga så dags för lite sömn ;)
Kattpoet: Jag hoppas verkligen, verkligen att det ordnar sig för er med alla papper! Byråkrati o papper hit och dit kan ju göra en galen när allt man vill bara är att gifta sig!
På tal om riskastning... Är nu färdig med mina 74 st organzapåsar som jag har sytt. Inte det roligaste man har sytt precis! De är inte så hållbara men ska ju bara användas en ggn! :) EN sak till som är klar iaf. Phu!
PGA askmolnet från Island kan vi inte flyga hem till Sverige i helgen ser det ut som!!! Vi som skulle träffa dem på feststället, bestämma maten, bordens placering, kolla ljudanläggning, träffa frisören, träffa floristen etc!!!!! J*vla vulkan!!!! Nu vet vi inte när det kan bli och snart är det bara en månad kvar till bröllopet. Min blivande har inte ens sett kyrkan eller feststället heller, det kunde ju va kul... Vet inte om vi kan ta det någon annan helg. Blir bara så ledsen och arg och stressad!!!!
Tack för förståelse! Jag har dock både ett stort intresse för mat och ett stort kontrollbehov :) Så maten måste jag vara med och bestämma... Funkar det inte får vi väl sköta det på telefon och mail... Håret och blommorna bryr jag mig inte jättemycket om, det är mest att våra toastmasters kommer inte kunna se festlokalen heller innan dagen för bröllopet... Alla är utspridda överallt och nu känns det som ett gigantiskt logistiskt projekt med alltihop... Vi får se hur det går! Nu är vi i Tyskland, har funderat på att köra upp men det funkar inte heller riktigt för mannens arbetes skull..
Ananias: grattis till hippan! nu har du ju ngt att verkligen se fram emot!!
CiaLovesAndreas: grattis till att ha hittat skor! visst borde man börja gå in dem.. grejen är att de gör lite ont där framme så då har jag inte så stor lust att gå i dem, men behovet är ju ännu större då!!
har inte heller ngt häfte än... har inte bestämt mat, inte träffat frisören, inte bestämt eller beställt några blommor, ingen tårta än. så ni som har så mkt gjort och ändå känner er nervösa kanske är mindre stressade nu? :)
hoppas innerligt på flyg till sverige denna helg, så vi kan få en del fixat! så snälla hålla tummarna för att askan är borta!!
glömde förresten säga att vi dansar fortfarande helt värdelöst, har ingen spellista med musik för kvällens dans och har inte börjat med bordsplaceringen för vi vet ju inte hur borden kommer att stå då vi inte har varit på feststället än!! hjälp?
och jag har tre veckor, och det bara snurrar till i magen när jag läser detta!
som tur är kom vi iväg till sverige förra helgen och kunde därmed träffa florist, frisör, kvinnan på feststället (som iofs var sjukt stressad) så vi kunde bestämma mat/dessert/tårta.
lilla prinsessan linnéa på 4 år ville gärna vara brudnäbb när vi frågade henne, fast hon blandade ihop det lite för sedan skulle hon vara "brud" :)
så nu är det "bara" resten kvar :)
Snuttfia: Verkligen fin klänning!!!
Gutebrud: FY vad otäckt!! Skönt att ni inte råkade värre ut. Hoppas du inte tänker på det alltför mkt!
Jag rekommenderar att dansa till Get sick soon - Hello Saferide, det är en supersöt låt i valstakt, lite snabb dock :)
också gift. och lycklig. hade den bästa dagen i våra liv någonsin. hade aldrig kunnat föreställa oss eller hoppas på att det skulle bli så bra. hoppas ni andra har haft det lika fint!