• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

1 månad kvar idag...blir lite panikslagen....

• Ananias

majsan- gulp 1 1/2 vecka för oss=)

• Rapsbrud

Ananias: Samma här! Hur känns det för er?

• sköldis10

Hej igen..att man inte kan slitta sig en anning från denna tråden.. Förstår inte..varje gång jag är inne så blir jag nervös..blir mer på rikigt då..

Tänkte hör med er en sak..jag hade tänkt ha en liten rolig lek på festen..Vet inte hur jag ska förklara..men den fungerar typ att en del får uppgifter under kvällen..har tänkt skriva i festhäftet hos vissa, att typ när A har gjort detta så ska Du göra detta..förstår ni..?? Ha,ha..så dålig på att förklara..

Denna lek gjorde vi när vi hade en stor klassfest för många år sedan, men då fick varje bord en uppgift..så det gällde ha koll på när dem innan oss verkade göra sitt uppdrag..

Om någon vet hur man gör så skriv gärna..annars är det nog bara för mig att lägga ner denna tanke..

• johi77

Snart bara två veckor kvar....tror läget är under kontroll men det är ju så mkt saker som man ite kan göra förrän dagarna före... Jag har iaf i veckan fått klart klädseln till dagen efter (brunch + paketöppning) och även köpt mascara o läppglans som jag skulle ha eget. Det jag verkligen ligger efter med är festhäftet - ångest!

• johi77

Vad kul att läsa om era hippor! Jag hade min hippa redan slutet mars pga av att en av mina bästa vänner fick barn nu i april. Jag blev tagen på morgonen mitt under träningspasset på gymmet, bubbel kl 10. Fick kamera där jag skulle fota massa under dagen tex Bästa posen, snyggaste rumpan osv. Vi tog bil ner till storstaden och hem till en vän där det var fler som slöt upp. Vi var 16 st - en sån ära, man blir helt rörd till tårar. Temat var 80tal så efter lunch och frågestund fick jag på mig 80talsdanskläder, våfflat hår, neongrönt o chockrosa, baddräkt utanpå byxor. Det roliga var att även vännerna klädde ut sig. Vi åkte till ett gym i klassen där vi hade 80talsdansklass med en superinstruktör. Efter det incheckning på hotell mitt i stan, spa och mys. Sen nya 80talskläder, lila pumps, axelvaddar, ögonskugga i regnbågens färger och sedan middag och party till kl 03. Stupade i säng på hotellrummet och fortsatte sedan dagen efter med hotellfrukost. Överlycklig, hade kunnat göra om min hippa närsom! Avis på er som har det kvar!

• moule

Hej Tjejer!

Vår cateringpersonal ringde igår och frågade hur dags varmrätten skulle serveras. Därför min fråga till er. Hur tror ni att ett rimligt schema ser ut?

Vi viger oss 15:00 -15:40
    Kramkalas 15:40-16:00
    Häst och vagn 15 min till fotografering
    Fotografering 45 min
    Häst och vagn 15 min till festen

Alltså anländer vi ca 17:00 till lokalen. Men sen?
    Hur lång tid tar champange och förrätt??

Har ni någon aning?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5