Inlägg från: Hillena |Visa alla inlägg
  • Hillena

MAJ 2010 del 5

Ihh nu har jag kommit på att det planerats möhippa för mig. Tack gode gud för facebook! Vet inte när eller hur eller vad vi ska göra men jag vet att det blir i alla fall hehe. Sambon råkade dessutom försäga sig om att det planeras hehe :) Spännande!

I helgen ska det fixas de sista dekorationerna samt underkläder och tyll till risknyten. Dessutom ska jag fortsätta vår lista till dj in a box. Nu har energin kommit tillbaka, härligt!!

• Hillena

Åhh vad härligt att ringen var alldeles perfekt! Ska få min innan april är slut och jag har sån ångest för att jag inte sett den på riktigt utan bara utgått från en liknande och sedan designat den själv. Men jag blir nog supernöjd.

Nu springer tiden iväg....

• Hillena

Vilken fin gästbok!Snygga färger. Det har du verkligen gjort bra. Höll själv på med scrapbooking men pga platsbrist så har jag lagt ner det nu ett tag. Vi beställde bröllopsboken som gästbok :)

Martinaa skrev 2010-04-16 14:46:11 följande:
    Nu är äntligen min gästbok klar! Läs om hur jag gjorde här! brollopspyssel.blogg.se/
  • Hillena

Ohhh vilket fint nattlinne, blir lite sugen själv. Än så länge har jag bara köpt trosor för jag ska inte ha bh, men man ska nog köpa något fint till natten också!

Det där med morgongåva har varit svårt tycker jag. Till en början ville jag göra secret box men tyckte det var allt för dyrt så det la jag ner. Sen så kom en vän till mig som är hobbyfotograf och pratade om secret box så nästa helg är det dags hemma hos henne, ska bli superkul!!

• Hillena

Ojojoj tiden springer iväg som vanligt!! Har försökt läsa ikapp men det tar sin tid :)
    Har under den senaste tiden hunnit med ganska mycket och idag ska det fotas för secret box. Är smått nervös!!!
    Hjälper till och fixa till blivade makens svensexa och han anar inget :) Har själv inte haft möhippa än men är såå nervös för när och hur det kommer att bli, väntar med stoooor spänning.

Vi får också våra vigselringar upputsade nån vecka innan på samma ställe som vi beställt ring, det ingick sa guldsmeden.

På torsdag är det bara en månad kvar och guuuud vad jag längtar!

• Hillena

Ni är så himla flitiga på att skriva. Jag hinner knappt med. Här händer det mycket, på lördag är det bara tre veckor kvar så tiden springer iväg!!

Vi blir 50 gäster, alla dricker inte alkohol men vi har 12 flaskor som mina föräldrar köpt. Vi ska ha Verdi, sött och sliskit som var mitt önskemål:)

Fick min "secret box" idag, känner mig grymt nöjd. Min nagelbyggare är hobbyfotograf och hon fotade mig så fick jag alla bilder på en skiva och nu har jag gjort en fin fotobok. Mannen kommer att älska det!!

Idag fick vi samtal om att ringen är klar, så imorgon ska den hämtas och jag längtar såååå! Har själv designat den så jag vet inte exakt hur den kommer att se ut.

Någon som ska ha lösögonfransar på bröllopsdagen? Jag funderar på att köpa ett par snygga från make-up store men jag vet inte säkert. Någon som har bra erfarenhet av lösögonfransar vilka som är bäst och så?

• Hillena

Tack för alla tips! Tror jag kommer att gå dit och prova ögonfransar ändå, vill känna mig superlyxig på vår dag.

EmMagnus: Jag är ljus i hyn, men vill ha snygg färg till bröllopet. Blir det snyggt trots att man är ljus? Det var ju inte dyrt heller. Tror du det är helt borta efter en vecka eller håller man sig lite brun?

• Hillena

Moule -  jag tror att nästan alla känner så någon gång när det är nära till bröllopet. Jag kände så för nån vecka sen men nu har det gått över vilket känns roligt. Man få ta någon dags paus och sen fokusera igen.

Rapsbrud - din klänning ser underbar ut. Det är så roligt att alla har så olika klänningar i alla dessa varianter!

Idag har jag hämtat min ring och sååååå fin den är! Det är en underbar känsla att prova den :)

• Hillena

Lycka till alla brudar idag! Hoppas ni får en underbar dag!!

Idag är det 3 veckor kvar för oss. Sambon ska på svensexa om några timmar bara men han ligger i sängen och sover så gott :)

Nu ska det fortsättas med planeringen för min del!

I torsdags var jag hos min mammas bästa väninna för att göra provuppsättning. Hon har arbetat som frisör och ville göra det gratis men vi gjorde fyra uppsättningar och jag blev inte nöjd. Gick här hemma och funderade på det igår och har bestämt mig för att ringa henne och säga att det inte blev som jag tänkt mig och att jag ska till min vanliga frisör istället. Men sååå jobbigt det känns att ringa det samtalet!! Jaja, det är min dag och allt måste kännas bra för mig.

Ananias - skönt att allt känns lugnt idag, det är ju precis så man ska känna och bara njuuuut av dagen!

• Hillena

Det där med att gråta är jag också lite nervös för. Gråter för minsta lilla :) Men vi fotas innan så egentligen spelar det ingen roll.

Martinaa - du undrade lite om tårta. Vi ska ha chokladbotten och jordgubbsmousse ovanpå. Det är faktisk min mamma och hennes man som ska baka den :) Kommer bli kanon!

Nu är det bara 2,5 vecka kvar för oss och vi har plitat ner allt på papper som ska göras :) Sååå spännade och vi längtar så till 29:e maj.

• Hillena

Oj vad du är flitig och skriver allt för hand! Jag är verkligen imponerad!!

• Hillena

Grattis till alla som blev fruar igår!! Hoppas ni haft en helt underbar dag igår!

Jag blev också hippad igår! Hade en superdag som började med champagnefrukost klockan tio. Sen bar det av till Malmö och utmaningarnas hus, det var som fångarna på fortet och vi sprang runt som tokar! Efter det begav vi oss till kallbadhuset där vi bastade och badade nakna i 8gradigt vatten! En riktigt härlig upplevelse, jag och lillsyrran badade 3 ggr!! Sen blev det 3-rätters middag och efter det en uteservering på lilla torg! Helt underbar dag.

Jag börjar nu också oroa mig för vädret. Hela Sverige har strålande sol utom vi här i Skåne där det bara regnar regnar och regnar. Jaja det löser sig nog men jag tror jag ska beställa något snyggt paraply i fall att...

Nu ser jag fram emot rapporter från nyblivna fruarna :)

• Hillena

Ohh vad roligt att läsa om allas bröllop, nu längtar jag bara ännu mer!! Imorgon är det bara 10 dagar kvar!

Var på provsminkning idag och blev så nöjd. Imorgon ska håret slingas och helgen kommer att spenderas med papperspyssel. Nu springer tiden iväg!

• Hillena

oj, det var visst idag som det bara är 10 dagar kvar :)

• Hillena

Lycka till idag alla 22-maj brudar!!

Idag ska det sista planeras och göras klart inför nästa helg. Pirr pirr i magen!

• Hillena

Vad härligt! Njuuuut hela dagen nu!

• Hillena

Emsan o Davve skrev 2010-05-22 11:18:03 följande:
    Grattis till er som blir fruar idag! Hoppas att ni får vackert väder.   Hippades igår...världens sorgligaste tillställning...alla utom fyra fick "förhinder" och tre av de fyra som var med kunde bara vara med en liten stund...jag är så arg och ledsen och besviken...känner mig snuvad på det som skulle ha varit en fantastisk dag...hur ska jag kunna titta dessa människor i ögonen på lördag och inte känna ilska och besvikelse? Mannens svensexa var (tack o lov!) kanonfin och han kunde inte har varit mer nöjd...:)

Stackare! Sådär vill man inte känna om sin möhippa. Gör så som jaao skriver och var ledsen över det några dagar och försök lägga ner det sen. Det viktigaste är ju trots allt att vi får bli gifta :)

• Hillena

Ohhh vad det är nära nu. Det verkar bli uppehåll större delen av dagen här nere i Trelleborg. Härligt!

• Hillena

Imorgon är det dags! Idag ska bara det sista fixas sen ska kvällen bara ägnas åt varandra och njuta!

Lycka till imorgon!

• Hillena

Wow vilken underbar dag! Alldels perfekt och vi njöt sååå! Till och med solen sken hela dagen! Nu är jag också fru och sitter och stirrar på min fina ring dag in och dag ut :)

Dagen efter begav vi oss ut till Karlaby Kro vilket var pricken över i:et och en lugn och skön avkoppling som var välbehövd.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5