Inlägg från: Emsan o Davve |Visa alla inlägg
  • Emsan o Davve

MAJ 2010 del 5

Efter vad som skulle bli en härlig påskhelg är jag mest arg och ledsen, kräknödig och förtvivlad!!!!

* spydde hela påsken (men det är ok...jag fattar, men det börjar bli lite jobigt!)

* Är helt plötsligt indragen i världens drama....gällande min möhippa, och JAG måste lösa den!!!! Så vansinnig jag blir! Allt jag vill är att de olika sidorna (min o m2b) ska komma överens, men det är tydligen för mycket begärt! De (min syster och min blivande svägerska) uppför sig som sandlådebarn....
    Mellan hur dåligt jag mår nu och detta drama (som har urartat helt och nu hotar svägerska med att inte komma på bröllop) har jag minst sagt tappat lusten att gifta mig med min underbara stora nallebjörn... allt vi vill är att folk ska komma och dela vår glädje!

Förlåt för det negativa...måste bara få skriva av mig lite

• Emsan o Davve

Tyvärr fortsätter tramserierna...men tack o lov har vi en FIN marskalk som ska ta tag i saken...m2b's syster lyssnar inte på någon....hoppas att hon lyssnar på honom....detta liknar en fars, och jag (och till o med m2b!) bara gråter...8 veckor innan bröllopet

• Emsan o Davve

Hej alla! Äntligen håller jag så sakta på att gravla mig ur illamåendeträsket (men ropar inte hej!) och kom på att shiiiiiiiiiit det är bara 5 veckor kvar! HERREGUD!!!!

Möhippekrisen har i princip löst sig...svägerskan kom på att hon hade betett sig som en idiot (fast har inte sagt det med ord..en ursäkt skulle vi aldrig få...nåväl) PHU

Min fina fina mamma har tillverkat ett halssmycke av silver i form av en liten brudkrona. "knopparna" till varje spets är gjort av min pappas förlovningsring, så det känns mycket speciellt :)

Kantorn (m2bs faster) har vi pratat med, vi blev nästanförvånade själva över det vi valde, men det känns helrätt.

Pratade med prästen igår, som är en nära vän till familjen. Allt känns helt pltsligt verkligt! Så roligt det var att träna på hur man gick in och hur det hela gick till.

Min far är tillfrågad om bibelläsning, haha han blev vit som ett lakan, men tackade ja. Nu är det bara svärmor som ska tillfrågas om bibelläsning nummer två.

Idag, när sambo o bestman är i Tyskland och fixar starkmjölk till bröllopet, tänkte jag sitta och pula med gästpresentation och program i kyrkan. Det ska bli riktigt kul, nu när man känner att man är på banan igen!

Det enda orosmolnet (som jag ligger sömnlös i sängen över) är hur stor jag kommer att bli fram till bröllopet. Min mage har redan blivit större o jag är bara i v 12 (med första). Hur stor är man i v 17 då...hua...kan ha att göra med att mina cravings är räkost, jordgubbar och...håll i hatten WIERNERBRÖD! Fast jag har bara fallit för frestelsen 1 gång, men har köpt hrm 1 till idag :)

Snart smäller det brudar!

• Emsan o Davve

Sköldis:

Jag tror att du menar att man som gäst kan få ett hemligt uppdrag som varar under kvällen...ex. att när brudparet pussas så har en gäst fått i "uppdrag" att ställa sig på stolen och ropa HURRA.

Man hittar bara på några uppdrag, när jag har varit värd för fester och vet vilka som kommer, så har jag gett uppdrag till några "säkra" dvs de som jag vet kan bjuda på sig själva.

Det som är viktigt att tänka på är att uppdragen är tydligt skrivna och att det ges diskret...Det kan stå i gästens servett eller kanske att toastmaster smyger till en lapp till verderbörande.

Hoppas att det hjälpte!

• Emsan o Davve

Moule: Du äe INTE ensam! Det kan iofs bero på att jag är !nygravid" och helt enkelt inte energi till att göra NÅGONTING när jag kommer hem från mitt heltidsjobb som jag pendlar till, inte en chans...

Vi lägger krutet på helgerna...problemet är ju att det inte finns så många helger kvar ;)

Nu i helgen fixade vi smycken till tärna, toastmadame o till mig, SKÖNT.

Nu är det mycket samordning, en bordsplacering med foton, en bröllopsbok, lite smink och spraytan som är akut. I helgen fixar jag och min fina vän bordsplaceringar (och favours), vilket känns skönt!

Sedan är det bara vigselprogram kvar, sen är vi good to go...ifall vi inte måste lägga ut brudklänningen, jag växer nämnligen så det knakar och nu i v 14 (!) kan ingen ta miste på att det är en liten i magen...hua hur ser det ut om 3,5 veckor!!!

• Emsan o Davve

Anania: Vad vackra ni är! Så kul att se hur alla planer såg ut i verkligheten....hoppas att er dag var fantastisk! Vackra kort var det som sagt

Och grattis till alla nygifta! 

Nu börjar nedräkningen för mig o mannen! :)

• Emsan o Davve

Vi kommer att ha en stor karta med foton på gästerna (och namn såklart) så att de ser vem de sitter bredvid istället för att springa runt och fråga alla om de heter "sven".

Vi är ca 86 (?) gäster och vi kommer att sitta 6 st vid honörsbordet och sedan tre långa tungor med 26, 26, 26 (typ) gäster vid varje bord. Bordsplaceringen gick öer förväntan smidigt...vi bestämde oss och sen klistrade vi fast namnen :) Jättepraktiskt, då kan man inte ändra sig :)

• Emsan o Davve

Helena O: om du tänker spray-tanna dig på CatFlash i elsingborg så måste jag varna sig! Jag var där i fredags och skulle prova, det blev KATASTROF, jag grät, det var så ojämnt och mörkt...händerna var värst! Jag har fortfrande inte kunnat skrubba bort allt... så jag tänker köra Bus...

DooDoo: Håller tummarna att det inte är kräksjuka och vilken TUR att du låg på och ringde till prästen... All lycka med de sista förberedelserna

Idag ska jag och mannen göra en massa ärenden, så att man kan slappna av lite sista veckan... :) Och så ska vi trycka ut och pimpa vigselprogrammen.

Föresten om vi är ca 85 gäster, hur många vigselprogram tycker ni är rimligt att trycka ut?

Ha en fin dag brudar, Over and out..nu väntar sconesfrukost!

• Emsan o Davve

Martinaa: Va bra att ni började nu, för det tar ett tag...det har varit det mest ångestfyllda hittills...just fr att man inte känner alla respektive och att man inte har det i egna händer..då en del är seeega på att svara...Lycka till och som sagt smart att börja i tid!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5