Inlägg från: Tattoo82 |Visa alla inlägg
  • Tattoo82

MAJ 2010 del 5

Han hade fotat ett bröllop tidigare och skulle skicka bilder till mig ikväll. Jag har tidigare inte tänkt att fotograf är det viktigaste att tänka på. Vi ligger redan några tusen över budget och för varje grej jag tar tag i vill jag bara ha "mer" så det blir lite dyrare hela tiden. Viktigast är väl att man TAR bilder att ha som minnen?!

• Tattoo82

Tack för alla råd om fotograf!

jaao - Gärna det! Verkar inte finnas så många som våran budget klarar... Min svågers vän är fotograf också och fotade hans och syrrans bröllop. De skulle se vad han ville ha. Det skulle kännas tryggare än 18-åringen! Var inte så impad av hans bilder faktiskt.

Vad ska du ha för frisyr, jaao? *nyfiken* Jag ska ha dessa j-a lockar precis som alla andra i år (enligt min frisör) men hon skulle göra en rockigare variant av det men några spikraka slingor och lite "spretigt" i bak. Blir nog bra!

• Tattoo82

Rapsbrud - Kul att alla kommer! Här har drygt hälften tackat ja hittills och endast en har avböjt.

Sen verkar det som jag får ta bort min farfar från listan också. Han har blivit jättedålig och läkarna trodde bara han hade ett par dygn kvar nu... Ångrar att vi inte gifte oss i somras istället!

Ang skostorlekar så var mina strl 6½ = 36,5 enligt annonsen. Men de är snäppet stora för mig som normalt har ca 36/37.

Och så har jag fått kontakt med en till fotograf nu! Han skrev såhär: "Det lägsta jag kan gå i pris för en timme är 2300:- och då kan jag även fotografera en extra timme gratis eftersom det är min första bröllopsfotografering för detta året. Räknar även bort helgtillägg och annat så jag tror inte ni kan hitta billigare om ni vill ha professionella bröllopsfotografier.
    Jag levererar samtliga bilder på CD-skiva högupplösta samt några retuscherade."
    Vad tror ni om det?! www.alve.se/

• Tattoo82

Jag fick tipset om honom av en vän som tagit gravidbilder där och så att han var kanon! Såg sen på facebook att vi hade en annan gemensam vän så jag frågade henne och hon sa också att han var jätteduktig. Han hade fotat deras bröllop med! Ska kanske be att hon skickar över några av dessa...

• Tattoo82

Emsan - GRATTIS!!!! Inte avundsjuk på den första tiden dock, stackare... Hoppas det går över fort. Jag spydde till v 21 ungefär med min dotter och ännu mer och längre med sonen, typ till v 25. Men det är ju värt det!

Ananias - Vi hade först 20 000 kr som max, men har höjt till 30. Ska få 10 000 av min mamma och lika mycket av pappa. Dock ligger budgeten nu på dryga 35 000 kr... Hmm, får se om vi lyckas hålla vår gräns.

Det hände inget mirakel, min farfar gick bort igår natt...

• Tattoo82

Tack alla för era tröstande ord!

• Tattoo82

Jaha, nu försvann hela mitt långa inlägg också...

• Tattoo82

Gör ett nytt försök...

kattpoet & rapsbrud - Hahaha, jag dör av skratt! *förlåt*

jaao - Kurragömma låter väl spännande?! Vi har vigseln på samma ställe som festen. Efter vigseln skålar vi i champagne och så blir det lite mingel. Toastmadame har fullt ansvar för att det inte blir nån dötid. Antagligen blir det nån tipsrunda och kanske någon mer lek innan middagen. Efter middagen blir det nog en kortare paus innan kaffe och tårta. Sen drar vi igång en singstar-turnering och någon mer tv-spelsturnering som m2b bestämmer (antagligen hockey eller rally) som man får frivilligt får anmäla sig till före. Sen är det bara party!

*längtar*

• Tattoo82

gutebrud - Galet spännande!!! Ser fram emot att få höra allt sen.

Och om alla andras eventuella hippor! Hur gör era vänner? Känner alla varann?! När en annan kompis skulle gifta sig så fick hon skriva en lista över sina vänner med telefon nr som hon gav till tärnan. Annars hade jag nog inte kommit med på hippan då vi inte hade känt varandra så länge och jag kände ingen annan av hennes vänner. Även min m2b har fått lämna en sådan lista till bestman och han har fått en av honom (han gifter sig helgen före oss och de är bestman åt varann ) Min syster/tärna har inte sagt nånting så jag hoppas inte att någon av mina vänner blir glömd till hippan...

• Tattoo82

Men hur visste du vilka av alla vänner på facebook som var bjudna på bröllopet?!

• Tattoo82

Va roligt att läsa om hippor och era misstankar! Jag funderar på detta så jag blir galen. Är så orolig att de ska glömma nån av mina vänner. Har ett par vänner som aldrig träffat de andra... Har gjort en lista med alla bjudna och deras telefon nr och mail och trodde att syrran (tärnan) skulle fråga efter denna men det gör hon aldrig. Jag tjatar och tjatar på sambon om hon skulle frågat honom nånting men han tiger som muren och säger bara att det löser sig och jag ska inte vara orolig.

Jag har bara två helger kvar nu som den skulle kunna vara på, om det inte blir på samma dag som m2bs svensexa, isf hoppas jag de ordnat med barnvakt... Syrran har inte frågat när hans är så de borde inte känna till det. Jag misstänker starkt nästa helg för då ska vi träffas med vår "tjejklubb" som består av mig och mina fyra bästa vänner. Vi samlar gemensamt pengar till ett konto varje månad som vi sedan gör roliga saker tillsammans för. Nu är det fortfarande inte helt bestämt vad vi ska göra den 10:e...man kan ju undra varför det aldrig bokas något.....

• Tattoo82

Sitter och väntar på att huset ska stormas av ett gäng grabbar som ska kinappa min blivande man. Jag och barnen har precis ätit frukost, mannen ligger fortfarande och sover!

• Tattoo82

Gaaaaahhhhh!!!! Lycka till imorgon till er som blir fru!! Fick tusen fjärilar i magen av att läsa här inne. Det närmar sig verkligen...

Jag trodde också det var möhippa imorrn för sen jobbar jag nästa helg och helgen efter det ska vi på bröllop en bra bit hemifrån och blir borta hela helgen. Sen är det dags! Men några saker talar emot möhippa imorrn. En vän ska ha dop för sin dotter imorrn, vi är inte närmsta vänner men hon kommer på bröllopet iaf. Inte så konstigt om hon inte skulle vara med på möhippan men vad skulle alla de andra välja? Dopet eller möhippan? Sen skulle en av mina bästa vänner ut på krogen ikväll och min syster/tärna skulle på middag men några kompisar imorrn såg jag på facebook. De kan ju grundlura mig förstås... Annars kanske det blir efter jobbet nästa helg.

• Tattoo82

Roligt att höra att era bröllop varit så lyckade!

majsan - Det var inte du som träffade på en svensexa på stan med en blivande brudgum på rullskidor?

• Tattoo82

Haha, vilka härliga hippor ni får! Jag blev inte hippad igår så nu har jag ingen aning om hur de tänkt det...

• Tattoo82

Jossie - Vi är 52 gäster. 6 platser vid honnörsbordet och 3 tungor. Vi sitter liksom på kortsidan i en avlång lokal.

• Tattoo82

Martina - Vi tänkte skriva ut bordsplaceringen här från bröllopstorget tror jag.

Kattpoet - Härligt!!!! Äntligen.

• Tattoo82

patrikoannika - Nääääee, va tråkigt!! Men man brukar ju bara vara sjuk nåt dygn iaf sen kan man ju smitta i ett par dygn till men det är ju inte hela världen.

• Tattoo82

Martina (eller nån annan som kanske kan )

Jag har ditt underbara bröllopsbingo sparat på datorn. Men hur lyckas jag kopiera in det i festprogrammet jag försöker göra i publisher??

• Tattoo82

Jag kanske har en väldigt gammal version? Finns inget sånt under arkiv. Sen försökte jag infoga textfil men då saknar jag tydligen nån konverterare?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5