Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 5

Hi hi.. .Ungefär samma som för oss. Vi sa först 60-70... som sedan blir 80.. och nu ABSOLUT INTE över 100...
    Men då ingår INTE någon resa...

Mina föräldrar betalar våra ringar, och mannen föräldrar betalar maten på festen.

Emsan o Davve skrev 2010-03-24 14:59:47 följande:

ohh..glömde att säga...vi hade först en budget på 60 tkr (inklusive resa), sen blev det 80tkr och nu har vi sagt att det INTE får kosta mer än 100 tkr (under några omständigheter), fast då ingår vår inte så billiga resa... Vi betalar själva, så det måste finnas nåt kvar sedan... Mina föräldrar har sagt att de kommer att hjälpa till ekonomiskt, men vi vet inte med hur mycket...och vill inte direkt fråga heller...så vi räknar med allt och så kan de pengarna gå till fröet ;)
  • patrikoannika

Nämen... Guuuuuuud... vad spännande!!!!!!!

gutebrud10 skrev 2010-03-25 12:10:34 följande:
    Stort grattis Emsan, så härligt med ett tillskott i familjen, håller tummarna för att det går bra.Beklagar sorgen tatto, inte kul när sånt händer.Nu är det dax, fick ett brev i lådan igår där det stod så här:Kvällen den 25 mars ska du infinna dig på ängelholms flygplats kl.18.45Packa en väska med följande: (högst 10 kg)Medföljande biljettbadkläderhygienartiklarpassen bärnstenen partyoutfit3 underklädersombyte1 klädesombytesolglasögonÅk i sköna kläderDu kommer vid något tillfälle under helgen känna:kyla, pirr, blött, mättnad, rysningar och hög pulsOBS!!! närvaron på denna resa är inte valfri.Det är ju den 25 idag!!!!Undrar vad som ska ske under helgen men jag hoppas det kommer bli helt fantastiskt. Nu ska jag börja packa så återkommer jag efter helgen och avlägger rapport.Ha det skönt i vårsolen
  • patrikoannika

Upplägg för middagen ser väl ut ungefär så här...

Vi anländer till lokalen. Gästerna står utanför (förhoppningsvis i fint väder.. annars inne..) och "tar emot". Gästerna har då blivit försedda med champagne. Vi får glas serverade när vi kliver ur bilen. Toastmastern tar vid och hälsar alla välkomna och vi skålar. Därefter går vi alla in och sätter oss. Toastmastern gör sig sedan hörd igen och säger några väl valda ord. Sedan börjar vi äta. Toastmastern avbryter för att överlämna till bestmannen som sköter snapsvisor. Så vi sjunger kvällens första visa, en välkomstvisa. Sedan äter vi lite igen innan nästa snapsvisa. Därefter dukas det av, och precis innan vi ska äta huvudrätten (tror jag..) är det dags för första talet. (min pappa?) Och sedan är det dags att ta mat. Under huvudrätten är det väl några ta till? Sedan efterrätt och tal igen. Och kanske några spex. (Kan man ju hoppas..) Tärnan håller tal, bestmannen också... Sedan en liten paus innan tårtan och dansen.

Hela tiden är det toastmastern som sköter och håller i trådarna. När det gäller lekar och spex tänker inte vi hitta på något sådant eller hålla i det, det hoppas (och tror) jag att vännerna/släktingarna/toastmastern sköter bra.

Vi tänker, efter efterrätten, ha en liten paus och sedan bröllopstårta innan dansen. När dansen väl dragit igång vill vi inte avbryta för att äta tårta. För då blir det groggbuffè och gottebord och sånt. Och champagne!

jaao skrev 2010-03-26 19:19:23 följande:
    Äh, allt försvann ju i mitt inlägg!Nu orkar jag inte skriva om det så jag är inte otrevlig, det var massor av gratulationer, beklaganden och kommentarer....tror inte bt gillar mig Har en fråga dock:HUR ser ert upplägg för middag/fest ut?Har ni massa lekar och sånt eller?Känner mig helt lost och jag drömmer konstantmassa läskigheter haha. (se dagens blogginlägg: jenho80.blogspot.com/ )Hjääälp!
  • patrikoannika

Angående möhippa så har jag lämnat en lista till min tärna med alla tjejer som vi har bjudit på bröllopet. En del är tjejer jag aldrig träffat, men jag vill att de i alla fall ska känna att det är hjärtligt välkomna på möhippan. Men sedan är det upp till dem om de vill komma eller ej. En möippa blir ju oftast ganska dyr, och då känner man kanske att man inte vill lägga flera hundratals kronor på någon man aldri träffat.

Men bjudna är de i alla fall!

• patrikoannika

Varför oroa sig för barnen? Jag är säker på att det går bra. Visst, jag känner ju inte dina barn, men det går oftast bättre än man tror. En präst brukar ju vara en gullig och sympatisk människa. Jag tror att det går bra, bara ni tar det lugnt.

Varför är så många oroliga för att ta med sig barnen på viktiga grejor? Får de aldrig öva på att vara med så lär de sig ju ALDRIG. Jag personligen tror mer på att lära barnen och vänja dem, än att stänga dem ute.

snuttfia skrev 2010-03-28 12:16:19 följande:
    Suck! Vi ska ju träffa prästen imorgon, han kommer på morgonen. Hade bokat in en dag när ungarna är på dagis så att det är lättare att prata. Tror ni inte att ungarna är sjuka och måste vara hemma från dagis imorgon? Typiskt... Jag blir så förvirrad när jag ska hålla koll på dem samtiigt som jag ska prata om nåt mer avancerat än vädret eller så. Ska baka muffins idag så dottern håller sig sysselsatt en timma eller så med att äta muffins sonen gillar inte sötsaker så han är svårare att muta, kanske han kan sitta med en laptop eller spela tv-spel eller nåt. Ni hör ju, jag borde ju vinna årets mamma-pris. Muta dem med socker och tv-spel, haha! Nåja, det kunde ju ha varit värre. Vi hade ju kunnat vara sjuka allihopa *tar i trä* Lite svårt att hinna boka av när han kommer kl 8 på morgonen...
  • patrikoannika

Min bästa kompis (tärnan) ringde häromdagen och bjöd in till påskfest på påskafton. Jag blev misstänksam. Men vi är alltid hos dem på påsken, det har vi varit så många påskar att jag tappat räkningen. Så jag kanske inte ska vara misstänksam... hi hi.. Men det är jag ändå..

Tänk då OM det "bara" är påskfest. Då kommer jag ju bli liiiite besviken.. hi hi.. Fast samtidigt är det ju himla roligt om jag blir toköverraskad!

• patrikoannika

Åh.... smaskens... Mmmm...

Meeen.. här är det sockerfritt fram till bröllopet!! Jag MÅSTE gå ner några kilon tills dess.

Har en påkutmaning på G i min blogg. (www.akinna.se) Att inte äta godis i påsk!

Är ni med?!

Martinaa skrev 2010-03-31 16:51:43 följande:
    Snuttfia:Vilket konditori blev det nu då? Gullkragen?Jag är en riktig husmor här hemma idag. Tvätta, handla och bakat kanelbullar. De var mycket goda kan jag lova! i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Blogg...
  • patrikoannika

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; det är helt sjukt vad tiden går.

Jag kan inte fatta att det är 1 månad och 1 vecka kvar till bröllopet. Denna dagen har vi planerat och väntar på i snart 1 år och så är det snart dags. Helt galet.

Men jag intalar mig att det är låååång tid kvar. Vaddå?! 1 månad är ju jätteläääänge. Eller?

Provar just nu mina skor. Måste gå in dem lite. Har inhandlat ett slags inlägg att ha i skorna. Köpte på Tradera, kika in.

www.tradera.com/Nyhet-Massaging-Gel-Cushion-for-hogklackaskor--auktion_162313_110111238

• patrikoannika

Vad är Sore Spots?

Avalon75 skrev 2010-04-08 14:19:38 följande:
    Jag blev inspirerad av ditt tips så jag kikade in på Johanssons på lunchen, och där hade de också sådana.Köpte ett paket Sore Spots också.Dags att börja gå in mina skor för mig också. Hade tänkt cirka 5 cm klack, blev 9cm... Tur att jag har en stark karl att hålla mig i! Jag skulle dessutom behöva något att klista på under sulorna så att de inte blir så hala i kyrkan (bara stengolv, inga mattor) och till dansen på kvällen. Är det någon som har något tips?
  • patrikoannika

I morgon ska vi träffa vår präst.

Hmm... vad pratat man om egentligen? Jag har haft tusen funderingar och frågor innan (som jag så klart inte har skrivit ner direkt...) men nu är det helt blankt. Vad ska man fråga?

Vem som pyntar kyrkan?
    Vad man har för psalmer?

Men, mer....

Hiiiillfe!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5