Upplägg för middagen ser väl ut ungefär så här...
Vi anländer till lokalen. Gästerna står utanför (förhoppningsvis i fint väder.. annars inne..) och "tar emot". Gästerna har då blivit försedda med champagne. Vi får glas serverade när vi kliver ur bilen. Toastmastern tar vid och hälsar alla välkomna och vi skålar. Därefter går vi alla in och sätter oss. Toastmastern gör sig sedan hörd igen och säger några väl valda ord. Sedan börjar vi äta. Toastmastern avbryter för att överlämna till bestmannen som sköter snapsvisor. Så vi sjunger kvällens första visa, en välkomstvisa. Sedan äter vi lite igen innan nästa snapsvisa. Därefter dukas det av, och precis innan vi ska äta huvudrätten (tror jag..) är det dags för första talet. (min pappa?) Och sedan är det dags att ta mat. Under huvudrätten är det väl några ta till? Sedan efterrätt och tal igen. Och kanske några spex. (Kan man ju hoppas..) Tärnan håller tal, bestmannen också... Sedan en liten paus innan tårtan och dansen.
Hela tiden är det toastmastern som sköter och håller i trådarna. När det gäller lekar och spex tänker inte vi hitta på något sådant eller hålla i det, det hoppas (och tror) jag att vännerna/släktingarna/toastmastern sköter bra.
Vi tänker, efter efterrätten, ha en liten paus och sedan bröllopstårta innan dansen. När dansen väl dragit igång vill vi inte avbryta för att äta tårta. För då blir det groggbuffè och gottebord och sånt. Och champagne!
jaao skrev 2010-03-26 19:19:23 följande:
Äh, allt försvann ju i mitt inlägg!Nu orkar jag inte skriva om det så jag är inte otrevlig, det var massor av gratulationer, beklaganden och kommentarer....tror inte bt gillar mig Har en fråga dock:HUR ser ert upplägg för middag/fest ut?Har ni massa lekar och sånt eller?Känner mig helt lost och jag drömmer konstantmassa läskigheter haha. (se dagens blogginlägg:
jenho80.blogspot.com/ )Hjääälp!