• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Ananias

suck tyckte ja var ute i så god tid med hindersprövningen..men vad hjälper det när man har en förvirrad karl. första omgången fyller han inte i alls utan bara skriver under,...när vi får hem papprena igen fyller han i ALLA rutor ,,dvs att han varit gift tidigare OCH att han försäkrar att han inte varit det...suck...

så ja började undra vart papprena tagit vägen nu o när ja ringde var det en spydig snubbe som bara sa att din tilltänkta får ta o bestämma sig hur han ska ha det...

så nu fyllde ja i dom ,,,hoppas allt stämemr denna gång. tur man va ute i god tid=)

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-03-12 21:49:31 följande:
    suck tyckte ja var ute i så god tid med hindersprövningen..men vad hjälper det när man har en förvirrad karl. första omgången fyller han inte i alls utan bara skriver under,...när vi får hem papprena igen fyller han i ALLA rutor ,,dvs att han varit gift tidigare OCH att han försäkrar att han inte varit det...suck...så ja började undra vart papprena tagit vägen nu o när ja ringde var det en spydig snubbe som bara sa att din tilltänkta får ta o bestämma sig hur han ska ha det...så nu fyllde ja i dom ,,,hoppas allt stämemr denna gång. tur man va ute i god tid=)
    Haha!!
    Förlåt, klart det är jobbigt, men kan inte låta bli att fnissa åt det där lite!
  • Felixian

Hahaha, superroligt faktiskt!

Lite drygt att inte få det fixat, men nu har du ju världens grej att hålla emot din blivande ;)

"hur va det älskling, du kunde läsa eller..." ;)

vi lyckades få iväg vår utan fadäser och nu har vi fått hem papperna som säger att det är ok för oss att gifta oss.

Namnbytesblanketten är också fixad. Blivande har äntligen bestämt sig för mitt efternamn Yippie!

• Martinaa

Felixian:
    Hur lång tid tog det för er att få tillbaka hindersprövningen? Tycker det har gått lång tid sen vi skickade in vår....

• Gympamamman

Jisses! Jag har varit bortrest i jobbet och nu när jag går in har jag ju massor att läsa igen, roligt! OT: hur gör man för att komma till "senast lästa sida" el dyl? Det måste ju finnas en sådan funktion, jag har bara inte hittat den ännu...

För er som bor i Stockholm och ännu inte tittat på underkläder rekommenderar jag verkligen Gustaf Melbin på Västerlånggatan i Gamla stan. De är otroligt hjälpsamma och trevliga. Jag trodde faktiskt tidigare bara att de hade väldigt stora storlekar och inget för en vanlig "80-B:are", men de har verkligen allt och i alla storlekar. Jag har köpt en fantastiskt fin torselett därifrån med jättefin snörning i ryggen, provade tre storlekar tills vi hittade perfekt storlek som sitter som gjuten. Jag ska ta bilder hos en fotograf och ge som morgongåva, så dessa underkläder kommer att användas redan innan bröllopet. Det komme att bli både kul och pirrigt att ta dessa bilder!

På söndag ska jag lämna över pick och pack till min kompis mamma som ska hjälpa mig att sy upp klänning och underkjol. Ska bli skönt att lämna över detta så slipper jag tråna efter att prova klänningen morgon och kväll :)

• Martinaa

Gympamamman:
    Finns nog ingen sån funktion tyvärr. Inte vad jag sett i alla fall. De gånger jag inte läst på länge (eller ni bara varit väldigt flitiga på att skriva) så brukar jag bara backa sida för sida och kolla datumet i första inlägget tills jag hittar rätt dag.

Idag ska jag på bröllopsmässa här i stan! Får se om det finns nåt att få ut av det. De ska ha en "konsert" av ingångsmarcher och psalmer som jag är lite nyfiken på. Det här med in- och utgångsmusik har jag inte en aning om nämligen, men kan ju bli skoj att få höra några exempel spelas på orgel där i kyrkan!

• Felixian

Martinaa: Det tog inte alls lång tid för våran att vända och komma tillbaks. en vecka kanske två....

Ring och jaga den lite så att det inte är något knas.

• jaao

Idag har jag bara känslan "USCH, vad har jag gett mig in på!" i huvudet...bröllopsnerver månne? jag som avskyr att stå i centrum *snyft* Blev jätteavundsjuk på brudparet i tidningen idag, de hade gift sig utomlands med bara barnen närvarande.

Sen har jag lite efternamnsångest också...vet inte varför dock eftersom jag alltid sagt att jag ska behålla mitt eget...mysko.

Hur som så har också vi börjat med spellistor, det är huuuur kul som helst men 80% av våra favoritlåtar är icke-spelbara under en bröllopsfest (vi vill ju inte skrämma iväg gästerna)

• Kattpoet

Jag börjar känna att jag vill bara gifta mig, ingen släkt eller vänner där, jag vill bara få det gjort, ha det klart, är trött på allt som händer runt omkring oss just nu och att vi inte fysisk kan vara där och stötta varandra.

Igår så kom min karl ut till sina vänner och lite mer folk att japp han flyttar till Sverige och han ska göra en avskedsshow för radiokanalen han är DJ på.

Det mer ett avsked till skottland för här i sverige kommer han börja igen, vi har bättre bredband än där han bor.

• Martinaa

Hemma från bröllopsmässan nu (och har några minuter över innan lägenheten invaderas av bror med fru och tre barn). Det var kul och intressant. Det hela var ju i en kyrka, så de hade gjort som ett riktigt bröllop nästintill. De spelade olika ingångsmarscher och så gick brudpar in till varje marsch, så man fick se klänning, brudgumskläder, blommor, hår och höra musik på en gång. Mellan varven pratade en präst om hur en vigsel går till, och en tjej sjöng solo, samt att man fick sjunga med i tre olika psalmer... Precis som vid en vigsel!
    De spelade bland annat en marsch som hette Ramnakyrkans brudmarsch, och eftersom det är Ramnakyrkan vi ska gifta oss i så ska jag föreslå den för mannen. Vore ju superskoj att ha den! :) Till utgång blev jag sugen på "All you need is love" (Beatles-låten ni vet) som de också spelade där. Kruxet är att man måste ha nån som spelar trumpet då bara. Undrar om pappa fortfarande är haj på det...??? Hmmm...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5