Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 5

Överjobbad, överstressad, överplanerad...
    Och NU: min florist har gått i konken och stänger imorgon, enligt rykten på stan för inte har hon ringt oss... *grrr*

SÅ, är det någon som har en tipptopp florist att rekommendera i Göteborg/Mölndal/Kungsbacka?

• Avalon75

Var hos floristen på väg hem idag. Japp ryktet var sant, hon hade "tänkt ringa mig ikväll"... Hmmm... Butiken var sopren, så stängningen hade nog varit på gång ett tag. Att ringa de som har beställningar där kunde kanske kommit lite tidigare.

Men nåväl, jag anlitade en annan på vägen hem.
    Dessutom fick jag hela kittet med brud- och tärnbukett, och två crosager (stavning) 300 spänn billigare än hos den förra. Så nu är jag nöjd och glad igen.
    Blev lite bridezillig där ett tag...

• Avalon75

Tack pingst2010 för tipset , dock hann jag inte läsa det, utan det blev en annan florist i Mölndal.

• Avalon75
    patrikoannika skrev 2010-04-07 14:02:00 följande:
    Provar just nu mina skor. Måste gå in dem lite. Har inhandlat ett slags inlägg att ha i skorna. Köpte på Tradera, kika in.www.tradera.com/Nyhet-Massaging-Gel-Cushion-f...
    Jag blev inspirerad av ditt tips så jag kikade in på Johanssons på lunchen, och där hade de också sådana.
    Köpte ett paket Sore Spots också.
    Dags att börja gå in mina skor för mig också. Hade tänkt cirka 5 cm klack, blev 9cm... Tur att jag har en stark karl att hålla mig i!

Jag skulle dessutom behöva något att klista på under sulorna så att de inte blir så hala i kyrkan (bara stengolv, inga mattor) och till dansen på kvällen. Är det någon som har något tips?
  • Avalon75

Fint reportage i BT martinaa!
    Gillade bilden med din blivande på knä framför dig.

• Avalon75

@patrikoannika

Det är små gelepluppar man sätter där skorna eventuellt skaver:
    kiwismilingfeet.com/products/mini-cushions.php

Jag har använt Schools tidigare och där heter de "Sore Spots", köpte Kiwis nu (se länken ovan). Har en viss skavrisk i mina skor och vill inte att det ska bli blåsor och sånt på den Stora Dagen.

• Avalon75
    Avalon75 skrev 2010-04-09 10:32:57 följande:
    Fint reportage i BT martinaa! Gillade bilden med din blivande på knä framför dig.
    Med BT menar jag ju så klart Borås Tidning och inget annat...
  • Avalon75
    Martinaa skrev 2010-04-09 21:33:27 följande:
    Avalon:Men... är du också boråsare???Tja du, jag har inte sett artikeln själv än. Bt lovade ju att skicka en tidning till oss men de måste de glömt Så jag har fortfarande inte sett nånting av det. Får göra det hos svärföräldrarna imorgon när vi ska dit och ha kalas för sambon. Då ska han få resan till Milano!!
    Nej då; Göteborgare, men vi har även BT på jobbet, många boråsare som jobbar där också.
    Det var i alla fall ett fint reportage. Hoppas du får tidningen snart, jag la ju vårt jobb-ex i tidningsinsamlingen annars kunde jag skickat den till dig.
  • Avalon75

Min man och marskalken har blomma och näsduk båda två. De har köpt helt identiska outfits också.
    Dom är dessutom ganska lika varandra, kusiner, så det kommer att se ut som Bill och Bull där framme vid altaret.

• Avalon75

Alla vigselhäftena och bordsplaceringskorten är klara. *skönt*

I helgen gjorde vi dessutom bordsplaceringen klar. Det var knivigt att få till det, men efter en flaska vin satte vi det!

Festhäften är stort sett klara för printning också. Lite grejor kvar, tex menyn - den är inte bestämd än! Vi ska till feststället imorgon och bestämma meny, dekorationer etc. Ska blir riktigt roligt.

Dock har vi kommit på ett problem. Vi har bett folk att uppge allergier när de osa:t, och det har d egjort. Sedan har vi kommit på att några av våra vänner inte "gillar" skaldjur och/eller fågel, helt enkelt äter de det inte. Och vi har tänkt pilgrimsmusslor och pärlhönsbröst till förrätt och huvudrätt. Hur ska man tackla detta? Ska man beställa något annat till dem? De har inte uppgett vid osa att de inte äter t.ex. fågel.
    På ett sätt känns det som om att de är 5-åringar och att de får äta det som serveras. Å andra sidan är det ju hemskt tråkigt om våra gäster ska sitta hungriga vid bordet... Dilemmat är onekligen ett i-landsproblem, men dock ett problem för oss...
    Vad tycker ni?

• Avalon75

Oj! Det där med legitimering får vi också kolla upp. Hade ingen aning om att man behövde det. Bra att du skrev det här jaao!

Igår hade vi möte med feststället och slutgiltigt bestämde allting; placering av bord, meny, gästantal, när bandet kan komma etc etc etc.
    Det kändes så himla bra! Ficke superförtroende för vår kontaktperson där. Det märktes att de har en del stora kalas och bröllop där.
    Nu är det verkligen inte långt kvar..., 15 maj är snaaaart!

• Avalon75

@snuttfia
    Vi ska ha bakelser och spettekaka, ingen annan dessert. Det blir ju enkelt för oss; en bakelse per gäst. Sen ska vi ha en 6 bitars tårta överst också, som vi skär upp.

Om 1 månad och 1 timme är det dags, tror det är läge att börja gå in skorna nu...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5