• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Patrikoannika:
    Haha, jag läste lite slarvigt först så jag kopplade det som att ni träffade på prästen när ni köpte "diverse dryck". Alltså att prästen stod o handlade sprit också. Sen läste jag om texten...! :P

Hillena:
    Tackar! Jag är himlans nöjd själv också!

• Hannaibröllopstankar

Ananinas:

Vill inte låta tråkig och präktig, men har läst om att det är många som "lurar" den blivande genom att göra på det sättet med sms eller att råka skicka ett mail fel. För att egentligen är det inte ens det datumet det handlar om alls.

Det behöver ju dock inte vara så

• Hannaibröllopstankar

Häromdagen köpte vi vigselring... eller rättare sagt 2 ringar, ska ha 2 smala ringar ihop. Bild finns i galleriet.

• Martinaa

Hanna:
    Är det den Elsa som jag har i mitt galleri??

Usch, är hemma från jobbet idag för jag har åkt på en rejäl förkylning. Sambon hade det förra helgen och nu har han smittat mig. Perfekt läge att sitta och pyssla, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Hade tänkt göra hållarna till placeringskorten i trolldeg, men behöver ett pepparkaksmått som jag ska få skickat på posten av bror min så får vänta med det till nästa helg =/ Vad ska jag göra hela den här helgen då? Är själv hemma för sambon jobbar...

• Rapsbrud

Martinaa: Hoppas du bli frisk snart!!

Hanna: Fina ringar, är de från Schalins eller? Har tittat på den alliansringen också.

Hillena: Visst är det? Längtar tills jag får börja använda det, har en känsla av att jag kommer bo i det när jag väl får ta det på mig!

Idag har vi varit på systemet och köpt mousserande vin till brudskålen/välkomstskålen. Hur många personer räcker en flaska på 750 ml till egentligen? Hur mycket räknar ni med att ni kommer behöva?

• ar100522

Vi ska också ha mousserande till välkomstskålen. Vi har köpt 10 flaskor till ca 35 som dricker alkohol. Sen kör vi vanlig cider till barnen + de som inte dricker.

• gutebrud10

Nu är det mindre än en månad kvar till man blir fru, läskigt att tiden går så fort.

Martina: superfin gästbok, har också funderat på att göra en egen men tiden räcker inte till.

Hade möhippa nr 2 förra lördan. En riktigt rolig dag, fick spela in en låt i en studio, göra chokladpraliner, dansa magdans, ansiktsbehandling med massage, bastubad, singstar, några för många och starka drinkar och sen dans på krogen.
    Kompisarna hade verkligen lyckats och fått med allt som jag tycker är kul. Blev positivt överaskad då jag inte hade förväntat mig att det skulle bli någon påkostad möhippa eftersom alla kommer att lägga så mkt pengar på att komma på vårat bröllop.

Är det någon som har förslag på var man kan hitta roliga manschettknappar? Funderade på att köpa som present till mannen. Han hade tänkt att låna av sin pappa men de va INTE så fina.

• lärkan
    Martinaa skrev 2010-04-17 16:22:25 följande:
    Nu har jag scannat in tidningsartikeln om någon vill läsa/se Framsidanwww.martinaa.se/pix/framsida_stor.jpgArtikeln:www.martinaa.se/pix/Artikel_stor.jpgArtikeln är väl okej. Förutom på två punkter. Dels så står det fel datum vid det stora citatet mitt inne i texten, plus att det var Johan som sa det, inte jag.Nu ska jag fortsätta kolla på Millennium-serien på SVT Play!
    Så fina ni är tillsammans {#lang_emotions_heart}
    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Hannaibröllopstankar

Martinaa: Ja, det är den vänstra (av 3) som du har i ditt galleri, den andra heter nog Doris om jag ínte har fel.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5