• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Bluebride

här blir det någon ingen hippa tyvärr.

Letar med ljus och lykta om någon som kan ställa upp att servera på bröllopet. Väntar på att svärmor ska komma hem från israel, vet e 17 om det går nu med tanke på askan, för jag har så mycket hemma som måste fixas, helgen efter bröllopet ska vi flytta också.

Jag hoppas också jag har hittat någon som kan sminka mig och kan lite hår så man kan se ok ut.

Är det någon som vet var man kan hitta clerasil´s produkter, jag hittar inte det någonstans

• CiaLovesAndreas

Tror jag ger upp strumpeband. Satsar på att hitta ett par snygga trosor som antingen är helblå eller som har nån detalj som är blått.

• Bluebride

twilfit har jag för mig hade strumpeband. Mitt är helblått

• Moon River

Hej,

har inte varit inloggad på evigheter!

Vi skulle ha gift oss den 8 maj, men blev tvungna att skjuta upp det. Jag ska inte klaga, för istället har vi köpt hus och flyttar just i maj. Ska dessutom få en bebis efter sommaren .
    Så nu blir det bröllop senare i år (kanske i samband med dop) eller ev nästa vår.

Önskar er alla stort lycka till med era bröllop och hoppas att den stora dagen blir fantastisk!

• a n n a

Moon River: det är rätt härligt skäl till att skjuta upp ett bröllop :)

• Bluebride

grattis moon river. här kommer bröllop tätt efter flytt

32 dagar kvar

• snuttfia

Nu har jag varit och beställt blommor. Min blir med vita och rosa pioner och så vita och cerisa och rosa germini (ser ut som gerbera fast små). Sen är det jättefint spretigt gräs med fråställningar på också. Den blir enkel med ett band runt stjälkarna och lite spretig. Tärnan som har limegrön klänning kommer att ha en bukett mer i rosa-cerisa toner och med lite mindre vitt i, men samma blommor. Sen får min man vit germini som knapphålsblomma och bestman får cerise som matchar tärnan. Sen beställde jag rosa gerbera till bordsdekorationer också.

Sen var jag och lämnade in morgongåvan på ramning, de lovade att förvara tavlan åt mig till bröllopet så att sambon inte snubblar på den av misstag.

Därefter blev det tårtbeställning. Hallon och chokladmousse och färska hallon. Mumsigt värre :) Tårtan blir vit enkel med ett grönt band runt (samma som min bukett kommer att vara bunden med) och så vita, rosa och cerisa rosor ovanpå.

Gött att ha allt det gjort! :)

• Josssie

Jag har kört fast totalt.
    Nu är det lite drygt en månad kvar till bröllopet och det är egentligen massor kvar att göra men jag kan inte förmå mig att ta tag i det.
    # Har fortfarande inte gjort festprogrammet.
    # Måste stämma av med floristen om buketten.
    # Måste komma på vad vi kan klä blomsterbågen i, björkris funkar nog inte pga att många är allergiska mot björkpollen.
    # Måste beställa dekorationerna, ballonger och bröllopsbubblor.
    # Göra bordsplaceringen - bävar för det.

Det är säkert en massa annat också men jag kommer inte på nåt. Det står helt stilla.

Sen börjar jag få lite panik för det här jäkla askmolnet som gör att min klänning inte kan komma från kina, måste ju se om den passar. Plus att alla tärnklänningarna är i samma order. Dessutom kommer ju rätt många gäster med flyg från utlandet och en av dem är hon som ska göra mitt hår och smink och en annan har med sig vigselringen. Så om nu flygen inte kommer igång är det rätt mycket som faller kan man säga.
    Usch kan inte allt bara lösa sig självt? Orkar inte tänka på det.

• CiaLovesAndreas

Snuttfia,
    Skönt att kunna bocka av saker.

Jag sitter och funderar på om jag inte ska göra en Secretbox också. Har ju redan köpt de där väggorden. Men Secret box blir ju lite mer personliga.
    Ska man bara välja en fotograf från gula sidorna eller hur gör man? Vill ju heller inte att det ska bli svindyrt.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5