Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Martinaa, mitt program är i A6-format, det är ett vanligt korrespondenskort (dubbelvikt, stort som ett vanligt kuvert allstå) som jag använder till omslag. Sen har jag ett dubbelvikt halvt A4 inuti som måste fästas. Hmmm... Vad svårt att förklara, fattar du hur jag menar? Det är alltså ett omslag och så ett uppslag inuti, skrivet på båda sidor. Så sammanlagt blir det 4 st A6-sidor. Dvs inte mycket text alls. Bara Ingångmusik (namn och kompositör), Psalm (med text), "Vigselakt", Psalm (med text), "Bön", "Vigseltal", Psalm (med text), Utgångmusik (namn och kompositör). Sen står det bara medverkande och där står präst, kanstor, tärna och marskalk. Sen skrev jag tack till alla som kommit för att de hjälper till att göra dagen perfekt. Så det är ju ett häfte då, men väldigt litet :) Kan fota och lägga in nån dag när det är lite ljusare...

Har sattit upp vår första bröllopspresent idag :) Vi fick en skitsnygg lampa till köket. Jag har önskat mig den jättelänge. Den skulle tagit tre veckor att leverera men tog bara två dagar så den dök upp häromdagen och lådan var så stor så vi fick tillåtelse att sätta upp den i förtid. Det är mina föräldrar som varit så snälla, vi hade bara en glödlampa i sladd innan för kökslampan gick sönder för några veckor sen...

• snuttfia

De papper du fick från skatteverket efter du skickat in hindersprövningen tror jag ska räcka att ha med sig. Vi lämnade då inget annat till prästen. Papper och penna så ni kan ta anteckningar om det behövs kanske, och eventuella frågor du har kan du skriva ned så glömmer du inte att fråga nåt. :)

sköldis10 skrev 2010-04-14 11:47:09 följande:
    Vi ska träffa prästen idag Vad behöver man ha med sig??
  • snuttfia

Fick dotterns klänning igår och den var jättesöt på henne. Bandet var inte ljusrosa som jag tyckte på bilden utan med lila men det gjorde inget. Hon tyckte också om klänningen och ville absolut inte ta av sig den. Gott betyg. Sonen undrade (igen) vart hans klänning var. Han fick låna en av lillasyrran och så fick hon sätta på sig en annan och så var allt frid och fröjd igen.

Fick även bekräftat av Landy att min klänning skickas idag, så nästa vecka hoppas jag ha den här :) Spännande!

Har även hunnit med att boka in söndagsbrunchen och skickat vigselprogrammet till prästen för korrläsning. Inser nu att det finns massor av "smågrejor" som jag inte orkat ta tag i men som sammantaget kommer att ta massor av tid. Ska beställa tårta och blommor så fort jag kommer ihåg att ta med bilder när jag lämnar huset Ni som inte har någon eterrät, har ni beställt fler bitar tårta än antalet gäster eller ungefär lika många? Jag har fått för mig att det går lite extra om man inte har någon annan efterrätt.

• snuttfia

Iiiih, om en månad blir jag fru! Så roligt det ska bli :) Kom bara på det och var tvungen att säga det till nån!

Tror vi har bestämt meny nu, det blir amerikansk bbq-buffé till varmrätt. Rostad Idaho potatis m ranch dressing, Caesarsallad m bacon o krutonger, BBQ kyckling m blue cheese sauce, Cajun kryddade ratatoiulle grönsaker, Biff m karamelliserad lök, Grön Waldorfsallad m valnötter, Lantbröd o smör. Har ett par olika förrätter att välja på, har inte pratat om dem än med sambon men jag vet vad jag vill ha iaf :) Tårta blir det till efterrätt då, hallon och chokladmousse, jag ka be henne ha i färska hallon också för det är så gott!

• snuttfia

Vår präst skojade inte när han sa att han var bra på att korrläsa Det ska vara utropsteckan här och stor bokstav där osv... skitbra att nån kollar, jag hatar att korrläsa! I helg ska jag sitta och göra småpyssel, skriva ut omslag till festhäften och knyta band på grejor och bygga vigselprogram och annat som säkert tar massa tid. Sambon är på konferens så jag har hela kvällen för mig själv (om barnen somnar nån gång) så då blir det ett glas rött och så ska det låta på tv och så pyssel. Egentligen borde jag inte dricka vin nu så nära inpå bröllopet, jag får skitmycket finnar. Men ikväll ska jag unna mig.

Igår pratade jag med svägerskan/värdinnan och vi babblade bröllop. Hon verkar lugn så jag är lugn. Eller gällande festen är jag lugn iaf Min klänning är förhoppningsvis skickad i förrgår och gissa om den kommer nånstans just nu med askmolnet som stänger alla flygplatser. Förhoppningsvis kommer flygen igång igen snart, men läste i tidningen att det kunde ta månader med bara korta uppehåll emellanåt :-O Asch, man ska inte oroa sig över saker som inte går att påverka.

Har dragit ut massa bilder på tårtor, frisyrer och blommor. På måndag ska jag till frissan och klippa, färga och göra provuppsättning och sminkning. Sen ska jag beställa blommor och tårta på vägen hem. Känns som om jag vill beta av massor just nu! Önskar det var 15 maj nu, är mitt i d-uppsatsen också och kan inte koncentrara mig på skrivandet alls just nu med alla bröllopstrådar hängande i luften.

• snuttfia

Vad kul att läsa om era hippor :) Gissar att det blir några att läsa om varje helg framöver nu när det närmar sig!

• snuttfia

Själv försöker jag förresten röja ur förrådet som egentligen är ett av husets största rum. Tänkte få plats med lite mer släkt runt bröllopet :) Jag gör det dessutom iklädd mina rätt så höga bröllopsklackar. Måste gå in skorna känner jag... Helt normal ja...

• snuttfia

Jag är inte heller hippad och vet inte om jag kommer att bli det... Man får väl se vad som händer :)

• snuttfia

Jag var förresten och gjorde provuppsättning hos frissan idag :) Tror det blir jättefint. Hon gjorde bara lite provisoriskt och hade inte rätt färg på löshåret men jag såg ändå att jag gillade det. Färgade och toppade också och så fick hn ta mina förvuxna ögonbryn och formade dem så fint så :) Brukar hålla dem fina men när de väl vuxit igen så är jag skitdålig på att forma dem så nu behöver jag bara hålla efter dem. Vi hann inte med nån sminkning för de ringde från dagis när jag satt med folie och färg i håret och ville att jag skulle hämta dottern för hon har ögoninflammation... Typiskt! Men jag fick en ny tid till dan innan bröllopet för hon ville kunna matcha foundationen med den hudton jag har då...

Tyvärr hann jag inte med att beställa blommor och tårta som jag tänkt göra på vägen hem. Typiskt att den enda dag jag "fuskar" (man får ju inte roa sig när ungarna är på dagis, då ska man jobba) så ringer de och vill att jag ska hämta... Jaja, det blir nog bra ändå :)

• snuttfia

Nu har jag varit och beställt blommor. Min blir med vita och rosa pioner och så vita och cerisa och rosa germini (ser ut som gerbera fast små). Sen är det jättefint spretigt gräs med fråställningar på också. Den blir enkel med ett band runt stjälkarna och lite spretig. Tärnan som har limegrön klänning kommer att ha en bukett mer i rosa-cerisa toner och med lite mindre vitt i, men samma blommor. Sen får min man vit germini som knapphålsblomma och bestman får cerise som matchar tärnan. Sen beställde jag rosa gerbera till bordsdekorationer också.

Sen var jag och lämnade in morgongåvan på ramning, de lovade att förvara tavlan åt mig till bröllopet så att sambon inte snubblar på den av misstag.

Därefter blev det tårtbeställning. Hallon och chokladmousse och färska hallon. Mumsigt värre :) Tårtan blir vit enkel med ett grönt band runt (samma som min bukett kommer att vara bunden med) och så vita, rosa och cerisa rosor ovanpå.

Gött att ha allt det gjort! :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5