• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Ananias

tattoo o vårbrud- samma här..ett gäng ivaderade nyligen=) gubben blev väldigt förvånad..hade inte räknat med något

• Hillena

Ojojoj tiden springer iväg som vanligt!! Har försökt läsa ikapp men det tar sin tid :)
    Har under den senaste tiden hunnit med ganska mycket och idag ska det fotas för secret box. Är smått nervös!!!
    Hjälper till och fixa till blivade makens svensexa och han anar inget :) Har själv inte haft möhippa än men är såå nervös för när och hur det kommer att bli, väntar med stoooor spänning.

Vi får också våra vigselringar upputsade nån vecka innan på samma ställe som vi beställt ring, det ingick sa guldsmeden.

På torsdag är det bara en månad kvar och guuuud vad jag längtar!

• Emsan o Davve

Hej alla! Äntligen håller jag så sakta på att gravla mig ur illamåendeträsket (men ropar inte hej!) och kom på att shiiiiiiiiiit det är bara 5 veckor kvar! HERREGUD!!!!

Möhippekrisen har i princip löst sig...svägerskan kom på att hon hade betett sig som en idiot (fast har inte sagt det med ord..en ursäkt skulle vi aldrig få...nåväl) PHU

Min fina fina mamma har tillverkat ett halssmycke av silver i form av en liten brudkrona. "knopparna" till varje spets är gjort av min pappas förlovningsring, så det känns mycket speciellt :)

Kantorn (m2bs faster) har vi pratat med, vi blev nästanförvånade själva över det vi valde, men det känns helrätt.

Pratade med prästen igår, som är en nära vän till familjen. Allt känns helt pltsligt verkligt! Så roligt det var att träna på hur man gick in och hur det hela gick till.

Min far är tillfrågad om bibelläsning, haha han blev vit som ett lakan, men tackade ja. Nu är det bara svärmor som ska tillfrågas om bibelläsning nummer två.

Idag, när sambo o bestman är i Tyskland och fixar starkmjölk till bröllopet, tänkte jag sitta och pula med gästpresentation och program i kyrkan. Det ska bli riktigt kul, nu när man känner att man är på banan igen!

Det enda orosmolnet (som jag ligger sömnlös i sängen över) är hur stor jag kommer att bli fram till bröllopet. Min mage har redan blivit större o jag är bara i v 12 (med första). Hur stor är man i v 17 då...hua...kan ha att göra med att mina cravings är räkost, jordgubbar och...håll i hatten WIERNERBRÖD! Fast jag har bara fallit för frestelsen 1 gång, men har köpt hrm 1 till idag :)

Snart smäller det brudar!

• Martinaa

Sitter och kikar på datumlistan och ser att sex av oss gifter sig redan om en vecka!! Undrar hur deras nerver är nu! Vi som skulle ha 15 maj först känner mig ganska nöjd med att det är en månad kvar i alla fall {#lang_emotions_wink}

Igår ringde kantorn och gav mig tre namn och nummer till personer som kan spela trumpet. Vi skulle vilja ha All you need is love som utgångsmarsch och skulle vilja ha en trumpetare då. Frågan är hur mycket man är villig att betala för att hyra in en trumpetare bara för att få ha just den låten...?? Dock fick jag numret till en tjej i 20-årsåldern som hon inte trodde skulle vara så dyr, men frågan är ju fortfarande vilka summor det rör sig om...!

Emsan:

Kul att läsa att massa bitar faller på plats för er!

• Kattpoet

Jag ska inte ha strumpeband, trots att jag är i landet där det är tradtion att slita av det från bruden....  Jag vet inte men det känns fel att ha sexuella anspelningar framför mina föräldrar.

Min svärmor och svärfar betalar för en buffe och jag fått sätta menyn ut i från  mallen jag fått, ugh för  scotsk mat  eller rättare sagt, de serverar inget skotskt så jag jag har fåt säga jag till härligheter som rödbettor i Jello  bara för att undvika yttligaren en kålsallad.

Jag har fått slagits om mitt svenska fika och vunnit så jag lite gladare.

Det känns konstigt att plannera bröllop när man inte vet om det blir något av.... riktigt konstigt.

Och  min älskade vän ska ta av ifrån sina mediciner, med dem blöder han konstant och utan dem får han blodproppar. *sucK*

• Martinaa

Kattpoet:

Jag ska ha strumpeband, men om den ska "slitas av" tvivlar jag på. Skulle inte heller känna mig helt bekväm med det inför folk (och föräldrar).

Usch va tråkigt ang din vän

• Kattpoet

Han har varit här längre än doktorerna trodde så jag är glad till viss del.

• a n n a

hurra, ny kantor är bokad och klar! känns så skönt :)

• sköldis10

Jag ska hämta min ring i en annan stad nu på måndag..då putsar dem säkert upp den, få ta med mig sambons ring me..eller vad tror ni de gör dem säkert? Blir lite väl långt att åka bara för den saken..

Svar på tråden MAJ 2010 del 5