• FruBerg

Någon som bor i sthlm?

Vi ska ta en försenad bröllopsresa/sommar semester.

ÄLSKAR hotell vanilj i gbg, men de är för nära så nu tänkte vi på sthlm, kan någon rekommendera hotell?

Vill kunna shoppa, gärna tips på vad se och göra!

Antingen är de ja och min man eller vi + vår son på 2år.

• Svar på tråden Någon som bor i sthlm?
  • SnuGry

hej

clarion hotell i skanstull är mysigt med utsikt över globen vid frukosten. kanske inte det billigaste.

Du har både närhet till mysiga södermalm, ringens centrum (utanför hotellentren), globen shoppingcentrum (där ni kan ta kupolen upp på taket på globen)och in till city utan att behöva bo mitt i smeten i city. Lycka till :)

• nikkan68

Hotell Terminus e ett mysigt hotell centralt djurgården är fint på sommaren

• SnuGry

glömde nämna närheten till hammarby sjöstad och slussen där ni kan ta båt direkt till gröna lund och skansen :)

• FruBerg

Vart är stan i stockholm?
    Vi kommer ju inte ha bil så vill bo i centrum, men de finns så många stadsdelar att ja blir lite snurrig

en romantisk weekend kollar jag nu, kanske räcker med en natt och ta buss eller tåg upp

ska kolla upp de hotellen ni sa

• FruBerg

nordic light hotell fanns ett hotell som hade ett love paket med vin, jordgubbar, morgonrockar m.m..

• SnuGry

nordic light ligger precis vid centralstationen och mitt i smeten med shoppingen, har även ice baren....så det är ett utmärkt val :)

• FruBerg

åh så bra

ska visa nordic light och clarion för min man sen.
    skulle kosta runt 2000kr för en natt..de är en del, + 500-1000kr för tåg per person..+ mat och nöje

• islington

Hej,

Som stockholmare måste jag säga att jag tycker själv inte att området runt centralstationen är särskilt trevligt...ett av stockholms tristaste områden. Jag skulle alltås inte rekomendera Nordic Light. Gamla stan är mysigare, kolla in Hotell Reisen som ligger vid vattnet. Skansen är jätte mysigt, oavsett om ni har med er sonen eller inte. En promenad på Djurgården likaså och kanske ett besök på konstmuseet där ute, Prins Eugeens.

Lycka till!

• FruBerg

är de södermalm som är city?
    Herregud va detta va krångligt

affärer ska de vara! Och café, åh va mysigt!

• FruBerg

GAH, 550kr per person för att ta sig till sthlm, de skulle bli 2200kr för oss bara i tågresa!!

Svar på tråden Någon som bor i sthlm?