• mrschill

    att det ska va så svårt..

    .. att formulera sig.. Snälla hjälp mig!

    vill ha inbjudan ungefär så här.

    Välkomna på vårt bröllop!

    Den 7 augusti kl 15.00 gifter vi oss i XXXkyrka.

    Därefter bjuder vi till bröllopsfest i XXXbygdegård

    Vi bjuder på mat samt vin eller öl till maten, därefter finns det möjlighet att inhandla, till självkostnadspris mer starka drycker i vår "bar".

    Barn är välkomna fram till kl 18.00

    ungefär så fast med en lättsam och trevlig ton.. Trodde inte det skulle va så här svårt;)

  • Svar på tråden att det ska va så svårt..
  • Rufsas

    Men det låter väl kalasbra?!

    Undrar dock det här med barn. Kommer det vara lätt för föräldrarna att lämna barnen mellan vigsel och fest? Och då tänker jag på var de bor i förhllande till festen osv.

  • SnuGry

    tycker med det lät bra :), liknar vår inbjudan

  • mrschill

    Vad söta ni är! men jag vill inte ha den så "tråkig" vill lätta upp stämningen både i inbjudan och även på festen;)Tror inte att dom som har barn kommer ta med dom överhuvudtaget då de flesta bor en bit bort och lämnar nog till barnvakt när de åker mot vigseln. Att jag skrev barn fram till kl 18.00 är att våra barn kommer närvara till den tiden så det inte blir några sura miner;)

  • Rufsas

    Hahaha, bra tanke där med barnen.

    Vi kommer nog ha en liknande formulering men vill också ha en lite roligare ton. Jag kommer med andra ord följa denna tråd med spänning.

  • Nordiskbrud

    Jag tyckte att det lät bra Men personligen skulle jag skrivit om stycket som behandlar dryck, det lätt lite "stolpigt" och det känns onödigt att påpeka att man kan köpa starkare saker i en bar .
    Så här kanske?
    Till maten bjuder vi på vin eller öl. Efter middagen är bar till självkostnadspris öppen."

  • mrschill

    Tack! precis så jag menade!
    Inga mer bra förslag på resten av texten.. Skrev bara snabbt för att få med de viktiga punkterna.


    Nordiskbrud skrev 2010-03-02 10:46:05 följande:
    Jag tyckte att det lät bra Men personligen skulle jag skrivit om stycket som behandlar dryck, det lätt lite "stolpigt" och det känns onödigt att påpeka att man kan köpa starkare saker i en bar . Så här kanske?Till maten bjuder vi på vin eller öl. Efter middagen är bar till självkostnadspris öppen."
  • mrschill

    Så här ser den ut nu efter lite hjälp, men jag är ändå inte nöjd, blir tråkigt och för mycket info på slutet..

    Välkomna till vårt bröllop!

    Den 7 augusti 2010 kl.15.00 gifter vi oss i XX kyrka, XX.

    Därefter blir det bröllopsfest i XX bygdegård.

    Till maten bjuder vi på vin eller öl. Efter middagen är bar till självkostnadspris öppen.

    Barn är varmt välkomna i kyrkan, men bröllopsfesten önskar vi fira tillsammans med våra vuxna vänner. Barn som behöver mammas bröst som tröst är självklart välkomna!

    Många kramar

    XX & XX

    O.S.A senast 1 juni på mail:

  • mrschill

    puffar för att någon ska kunna hjälpa mig att få en lite roligare inbjudan.. Gärna lite fyndigt

Svar på tråden att det ska va så svårt..