• SnuGry

ljusblå rosor

nån som har erfarenhet av om det går att få ljusblåa rosor och om dom färgar av sig mycket i den ljusa nyansen?

• Svar på tråden ljusblå rosor
  • Nordiskbrud

Ljusblå har jag aldrig sett Men det finns ju flera florister här inne som säkert vet mer än jag Har bara sett så blå som jag hade i min bukett och det intryck jag fick hos vår blomsteraffär var att detta var den nyans som fanns att tillgå. Nu ville jag ha den så vi frågade iof inte om ljusblå

Hittade dock denna länk images.google.se/imgres&imgrefurl=www.nyteknik.se/popular_teknik/kaianders/article44532.ece&usg=__l2gzEg6QyCGumzL5O_Vtv0TLa8A=&h=157&w=220&sz=6&hl=sv&start=14&um=1&itbs=1&tbnid=IcfvHYih82K0GM:&tbnh=76&tbnw=107&prev=/images%3Fq%3Dbl%25C3%25A5%2Brosor%26um%3D1%26hl%3Dsv%26tbs%3Disch:1

• MrsCool

ljusblå blir kanske svårt.. eller ja den "vanliga" nyansen som man får är ju alltid varierande eftersom olika rosor drar olika mycket färg..nu jobbar jag inte aktivt i blombutik längre men hör med användaren "passionsblomman" hon borde ha koll på vad som finns att tillgå i nuläget.

• FiaLottaoälsklingen

blåa rosor är färgade vilket oftas går till så att de får stå och dra upp färgat vatten och om man pratar med sin florist kan de kanske köpa hem vita rosor och färga själva för att kunna få till en ljusra nyans, borde fungera men det är lättare att prata med floristen själv =)

• passionsblomman

Färgade blomomor har antingen dragit färg via stjälken eller doppats i färgbad. Det är inget man kan hålla på och eperimentera med i butik och det är heller inte så lätt att få exakta nyanser.

Generellt sett så är det kanske klokast att inte använda färgade material i brudbinderier eftersom det alltid finns risk att det färgar av sig på klänning, bilklädsle etc. Men väljer man det ändå är jag som florist tydlig med att man själv får ta ansvar för att vara försiktig, oavsett om det är färgade blommor, sisal eller annat torrmaterial eller bär som exempelvis Björnbär.

Jag vet en kille som lade en droppfromad brudbukett på sin ljusa skinnklädsel i bilen. Buketten hade rosa sisal runtmanschetten. Klädseln blev helt förstörd. Sådant har man som butik ingen lust att det ska hända...

Svar på tråden ljusblå rosor